صندوق‌های سرمایه گذاری جدید راهی بازار سرمایه خواهند شد؟

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: این سازمان (بورس) در حال بررسی و تدوین مقررات دو نوع صندوق جدید است.

ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: طی شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی، مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی با محاسبه nav چندگانه و اساسنامه اصلاح شده صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و همچنین دستورالعمل تأسیس و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به متقاضیان ابلاغ شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: این سازمان (سازمان بورس) در حال بررسی و تدوین مقررات دو نوع صندوق جدید است که در صورت نهایی شدن به بازار ابلاغ خواهد شد.

او پیش از این نیز به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود، سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس «دستورالعمل تأسیس و فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری» درخواست‌های متقاضیان واجد شرایط را بررسی و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه به ۴۰۸ رسیده است که این تعداد صندوق های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند.

او در ادامه بیان کرد: این صندوق‌ها مشتمل بر ۱۸ نوع صندوق سرمایه‌گذاری از جمله در اوراق بهادار با درآمد ثابت، مختلط، در سهام، اختصاصی بازارگردانی، در اوراق بهادار مبتنی بر کالا، املاک و مستغلات، خصوصی، جسورانه، پروژه‌ای و ... هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار