اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های کتابخانه‌ای خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های کتابخانه‌ای استان خبر داد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به ۸ طرح در حال ساخت کتابخانه‌های عمومی استان اختصاص یافت.

او افزود: با نگاه ویژه رئیس جمهور و پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی از محل اعتبارات سفر استانی، طرح‌های اولویت‌دار استان به اتمام خواهد رسید.

حاجی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با تخصیص این اعتبارات تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی این ۸ طرح با مساحت پنج هزار و ۶۳۵ مترمربع افتتاح شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای این طرح‌ها تاکنون ۸۶ میلیارد ریال هزینه شده که به طور متوسط بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تکمیل شدن، جمعیتی بیش از ۳۱۴ هزار نفر در هفت شهرستان قاینات، بیرجند، طبس، زیرکوه، فردوس، سربیشه و بشرویه از خدمات کتابخانه عمومی بهره‌مندی بیشتری خواهند داشت.

او تکمیل کتابخانه مرکزی قاین، ساختمان اداری استان، کتابخانه عمومی طبس، کتابخانه بصیرت درح سربیشه، تکمیل و توسعه کتابخانه بشرویه را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد.

حاجی تعداد کتابخانه‌های این استان را ۸۳ کتابخانه با ۴۸ هزار و ۳۴ عضو ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ باب مشارکتی با سایر دستگاه‌هاست و سرانه کتاب به ازای هر یک نفر ۱.۲۵ است که در افق ۱۴۰۴ باید به ۴ کتاب برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار