اعتراض ایران به سازمان ملل درباره تهدید هسته‌ای اخیر نتانیاهو

سفیر ایران در سازمان ملل اعلام کرد: برای دفاع از منافع ملی از اعمال حقوق مشروع و ذاتی خود دریغ نخواهیم کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای امنیت با محکوم کردن شدید لفاظی‌های نخست وزیر رژیم اسرائیل و اعتراض به نقض دائم و آشکار قوانین بین المللی از سوی این رژیم، اعلام کرد: برای دفاع از منافع ملی از اعمال حقوق مشروع و ذاتی خود دریغ نخواهیم کرد.

در نامه روز دوشنبه ۲۵ سپتامبر برابر با سوم مهر ماه امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل آمده است: بنا به دستور دولتم، مایلم توجه شورای امنیت را به آخرین مورد تهدید هشدار دهنده و جدی نخست وزیر رژیم اسرائیل در استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران جلب کنم. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدید‌های صریحی مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای علیه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد مطرح و تاکیدکرده است که بیش از هر چیز - مهمتر از همه - ایران باید با یک تهدید هسته‌ای معتبر روبرو شود. تا زمانی که من نخست وزیر اسرائیل هستم، تمام تلاشم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهم داد. 

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه خود افزوده است: با توجه به اینکه سلاح هسته‌ای تهدیدی علیه موجودیت بشریت و کره زمین است، لذا شدت چنین تهدیدی غیرقابل قیاس بوده و شوک بزرگی به جامعه بین‌المللی وارد می‌کند، بویژه زمانی که چنین تهدیدی از تریبون معتبری همچون مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رکن اصلی سازمان ملل و نمایندگی تمام کشور‌های عضو مطرح شود.

ایروانی تصریح کرده است: استفاده یا حتی تهدید صرف به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، صرف نظر از شرایط، توسط هر کسی، در هر زمان و هر مکان، نقض آشکار قوانین بین المللی و به ویژه ماده ۲ بند ۴ منشور سازمان ملل متحد است.

در ادامه نامه سفیر ایران در سازمان ملل آمده است: علاوه بر این، هنگامی که چنین تهدید ستیزه جویانه‌ای از رژیم نامشروعی سرچشمه می‌گیرد که به طور گسترده به دلیل تجاوزها، سیاست‌های آپارتاید و حمایت از تروریسم محکوم شده است و به داشتن زرادخانه سلاح‌های کشتار جمعی در کنار تسلیحات متعارف پیشرفته شناخته می‌شود، این تهدید جدی‌تر و شدیدتر می‌شود و نباید نسبت به صلح و امنیت بین المللی و جامعه بین المللی بی تفاوت یا ساکت ماند.

در ادامه نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل آمده است: رژیم اسرائیل بیشرمانه از فراخوان‌های مکرر بین المللی برای پیوستن به اسناد الزام آور قانونی که سلاح‌های کشتار جمعی را ممنوع می‌کند و مانع ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود به عنوان پیشنهادی که ایران از سال ۱۹۷۴ از آن حمایت کرده است سرپیچی می‌کند؛ بنابراین این وضعیت نگران کننده است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرده است: ما خواستار پاسخی قوی از سوی جامعه بین‌الملل در سطح وسیع هستیم و شورای امنیت سازمان ملل متحد مسئولیت ویژه‌ای برای محکوم کردن قاطعانه و صریح اظهارات بی‌ملاحظه و خطرناک رژیم اسرائیل دارد و حفظ نظم بین المللی و حفاظت از انسانیت جمعی ما، مستلزم تعهد تزلزل ناپذیر و اقدام قاطع در پاسخ به چنین تهدیداتی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نامه تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید و صریح تهدید خطرناک رژیم اسرائیل به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران به عنوان نقض آشکار هنجار‌های الزام آور تثبیت شده حقوق بین الملل، قاطعانه بر حقوق مشروع و ذاتی خود، مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل برای پاسخ قاطع به هرگونه تهدید و اقدام غیرقانونی ناشی از رژیم اسرائیل تاکید و اعلام می‌کند که برای دفاع از امنیت، منافع ملی و مردم خود از اعمال این حقوق دریغ نخواهد کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان از رئیس دوره‌ای شورای امنیت درخواست کرده است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و منتشر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
چرا با همه جنگ داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
شما هم مثل عربستان بچسبید به کشور و مردم خودتون.چکار دارید مردم کنار مدیترانه چکار می کنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
ما هم دائم باید بگیم کشورهای اروپایی و آمریکایی و رژیم صهیونیستی که دارای سلاح هسته ای هستند را باید خلع سلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
دادا رفتی پیش شریک‌ دزد میگی طرف میخواهد جنایت کنه؟ یک کلام کافیه که بگویید در صورت استفاده ویا تهدید مجدد ایران مقابله به مثل میکند ( این حرف یعنی ما هم مجبور به ساخت بمب اتم میشویم) تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
شما با این سیاست‌ها مردم ایران رو گوشت قربونی خودتون کردین. .شما که جاتون امن ، مردم قربانی میشن
South Africa
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
با کدوم سیاست ها!؟
میخوای به خواست آمریکا تن بدیم موشک ها مون رو نابود کنیم هسته ای رو تعطیل کنیم فضایی رو رها کنیم کلا بیخیال پیشرفت کشور بشیم
اونوقت یه کشور ضعیف بیشتر در خطره یا یک کشور قوی که توانایی پاسخ داره کشور های ضعیف رو نگاه کن هر قسمتش یه گروه تروریستی زیر نظر آمریکا جولان میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل و منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
به جای اعتراض باید بگین چون بر علیه ما تهدید به القوه هسته ای صورت گرفته ما هم باید برای بازدارندگی این بمب رو داشته باشیم.
اگه الان کی وارد خاگ روسیه نمیتونه بشه بخاطر بمب های هسته ایشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
میشه یکی بگه چرا ما با اسرائیل مشکل داریم اما اعراب هیچ مشکلی باهاش ندارن چرا همه دنیا با ما مشکل دارن و برای ما دشمن هستند با بقیه خیر
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۲:۵۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
اگه تا الان نفهمیدی که چرا مابا اسراییل مشکل داریم وعربها ندارن پس خودتو به خواب زدی و دنبال جواب نیستی، دلیلش اینه که به فکر نجس اونا ما نباید وجود داشته باشیم، بهشون باج نمیدیم، از مظلوم دفاع میکنیم، با موجودیت اسراییل مخالفیم چون اشغالگره، چون همیشه مارو تهدید میکنه، چون سیاست امریکا رو برای نابودی وغارت منابع ایران رو دنبال میکنه، چون آدمکش هستن، چون کشورهای عربی میترسن ازش و و و..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
البته ایران به سلاح هسته ایی نیاز ندارد از اون بهترشو داره به وقتش خواهید فهمید چرا دنبال سلاح هسته ایی نیست?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
وقتی واقعیت را خودتون قبول نکنید بهتون گوشزد میشه که نه اتم دارید نه اقتصاد وراه دشمنیتون راه بیراهه بوده
South Africa
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
امان از دست لیبرال ها و اصلاحاتچی ها (غربگزده و غربگدا) با این نظر های سطحی امان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
راه تسلیم شدن به نظر ترسوها درسته.تسلیم شدن و بی حیثیت شدن یکیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
لازم بوده
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مگر سازمان ملل را برای کشورهای ضعیف درست نکرده چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
باز دوباره خودتان را در سازمان ملل اوسکل کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مگه تهدید کنی دیگه از ابن حرفا گذشته ایران وارد گود خطرناکی شده که دیگه راه پس وپیش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
در سازمان ملل کشوری که عضو ان پی تی نیست کشور عضو را تهدید به استفاده از سلاح هسته ایی میکند سازمان ملل باید همچنین تروریست و اشغالگری را اصلا عضو نکند و یا محکومش کند
Italy
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
مگه نگفتید موشک اسراییل زن دارید؟ خوب اونا هم گفتن موشک ایران زن داریم..اشکالش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
شما نگران نباش. آمریکا جور این صهیونیستا سالیان ساله داره. با اینهمه جنایتی که کردن حتی اجازه صدور یه قطع نامه هم علیهش نداده.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۱۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
وقتی فرق موشک نقطه زن و موشک هسته ای رو نمیدونی،چرا حرف میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
ایران هم برای جلو گیری از چنین حملاتی ،باید سریع دست به ساخت بمب هسته ای بزنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
اشکالش اینه که اسراییل تهدید حمله اتمی کرده ولی ایران موشک‌های متعارف دارد و هرگز هم تهدید ابتدا به ساکن حمله به اسراییل را ننموده ولی اعلام کرده که در صورت حمله آنها ، موشک به قول شما اسرائیل زن دارد و متعاقبا از آن علیه اسراییل استفاده می کند.اینها با هم فرق دارد(این می شود دفاع).اندکی بصیرت انشالله.
آخرین اخبار