نشست مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

نشست مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اهالی فرهنگ و هنر در تهران برگزار شد.

در این نشست، سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صالحی وزیر پیشین امور خارجه، حجت الاسلام سید مصطفی محقق داماد، غلامرضا عسگر پور، عبدالجبار کاکایی شاعر، محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سابق ایرنا و روزنامه‌نگار، سعید سهیلی و احسان عبدی پور فیلمساز تعداد دیگری از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر حضورر دارند.

سیدرضا صالحی امیری در نشست اصحاب فرهنگ و هنر حامی مسعود پزشکیان گفت: در حضور بزرگان فرهنگ و هنر باید پرسید که چه اتفاقی در حال شکل‌گیری در کشور است؟ اگر پزشکیان به پاستور برود چه اتفاقی می‌افتد و اگر دیگری رود آینده فرزندان ما چه خواهد شد؟

وی گفت: در ادوار گذشته دو جریان راست و چپ یا اصولگرا یا اصلاح‌طلب در یک رقابت منطقی پاستور و قدرت اجرایی را به دست می‌گرفتند و این مورد تایید امام بود، پس از حیات امام (ره) یک جریانی که معتقد بود میزان رای ملت نیست و معتقد بودند که رای ملت تزیینی است به قدرت رسیدند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در اندیشه امام منشأ قدرت خدا و مرجع قدرت مردم است ولی در اندیشه مرحوم آیت الله مصباح منشا قدرت خدا و مرجع قدرت ولی خداست و به اصل خلافت اعتقاد داشتند و دارند. این جریان به تدریج وارد عرصه قدرت شد و بخشی از قدرت در مجلس و دولت و سایر ارکان قدرت بروز و ظهور پیدا کردند.

صالحی امیری افزود: این انتخابات رقابت سیاسی بین دو نامزد نیست بلکه رقبات میان دو گفتگو رادیکالیسم و عقلانیت است.

صالحی امیری افزود: نتیجه انتخابات پیروزی آقای پزشکیان و آقای جلیلی نیست؛ نتیجه انتخابات پیروزی رادیکالیسم، افراطی‌گری، خشونت، تحجر و مقابه با همه دنیا است و طرف دیگر پیروزی عقلانیت، گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز است. 

وی تاکید کرد: باید باور داشته باشیم جامعه بر سر یک دو راهی برای یک انتخاب حیاتی قرار گرفته است، این انتخابات نبرد گفتمانی است جریانی که معتقد است تحریم نعمت است و سالانه حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار به ملت ضرر وارد کرده و می‌کنند و به آن هم افتخار می‌کنند. در مقابل تفکری است که تحریم را خیانت به آرمان‌های ملت می‌داند.

وی افزود: تفکر رادیکالیسم فضای مجازی، اینترنت، تکثرگرایی قومی و زنان را تهدید می‌دادند و در تفکر عقلانی همه اینها را فرصت می‌داند.

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این نشست در واکنش به طرح مطالباتی برای بیان برخی مطالب در مناظره تلویزیونی امشب با تاکید بر اینکه من به دنبال اینکه پستی بگیرم و رئیس شوم نیستم و باید این تصور که من آمدم به هر قیمتی رای بگیرم را از ذهن خود بیرون کنید، گفت: من بار‌ها گفته‌ام که من کارشناس همه رشته‌ها نیستم، اما دیدگاهم خیلی روشن است؛ من به علم و کارشناسی معتقدم و به احقاق حقوق همه جامعه معتقد هستم.

وی افزود: آنچه که از نظر اعتقادی به آن اعتقاد دارم مناظره‌ای است که ملائک با خدا درباره انسان می‌کنند؛ خداوند به انسان علوم، هنرمندی‌ها، مهارت‌ها و توانمندی‌ها را یاد داد و انسان مسجود ملائک شد، چون دانایی، علم و هنر داشت نه اینکه نماز می‌خواند و روزه می‌گرفته سجده خدا می‌کرد؛ انسان که مورد سجده قرار می‌گیرد به دلیل علم و آگاهی و هنرش است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هنرمندان باید بتوانند وضعیت ناهمگونی که در جامعه به وجود آمده است را با هنر حل کنند؛ هنرمندان باید کمک کند تا من بتوانم کاری کنم. هنرمندان باید بگویند که این ناهمگونی و واگرایی که در جامعه ایجاد شده است به چه شکلی کار کنیم که بتوانیم کنار هم قرار بگیریم و مملکت را به جایی که باید برسانیم. اینکه تصور کنید من کشتی نجات هستم، اینگونه نیست بلکه من کارگزار تفکر و اندیشه‌ای خواهم بود که بتواند شایستگی، توانمندی، علم، مهارت و هنر و همچنین عزت و سربلندی ما را به ارمغان آورد.

پزشکیان عنوان کرد: من در جلسه جبهه اصلاحات گفتم که من در ابتدا اصولگرا هستم و اصولی که به آن اعتقاد دارم حق و عدالت است و من وظیفه دارم که با مردم بر اساس انصاف رفتار کنم و در حق کسی نامردی نکنم. همچنین گفته‌ام که اصلاحات را با تمام وجود باور دارم چرا که حق و عدالت وجود ندارد و باید اصلاح کنیم تا این حق و عدالت در جامعه ایجاد شود. ما آمده‌ایم برای کشور ایران و نسل‌های آینده ایران کاری بکنیم که وقتی بچه‌های ما ماندند و ما رفتیم از ما با عزت یاد کنند نه اینکه پشت سرمان بد و بیراه بگویند.

وی با تاکید بر اینکه هنر این نیست که اگر من بد عمل کردم شما جوابم را آنگونه بدهید، گفت: مطمئن باشید از حق و حقوق همه دفاع خواهیم کرد، اما همه باید کمک کنند؛ چرا که این تغییر به صورت لحظه‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار