اجرای ۹ نمایش در دومین روز جشنواره نمایش‌های آیینی

در دومین روز جشنواره نمایش‌های آیینی در چهارمحال و بختیاری ۹ نمایش به اجرا درآمد.

۹ نمایش در دومین روز بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها، در قلعه تاریخی سردار اسعد بختیاری شهر جونقان برگزار شد.

نمایش رسم هیش با هنرنمایی هنرمندانی از قشم به کارگردانی و نویسندگی ابوذر رحیمی شهواری به عنوان اجرای آغازین یکی از سنت‌های خطه جنوب کشور را به اجرا گذاشت.


بیشتر بخوانید


اجرای بعدی با عنوان گردیه خواهر بهرام چوبین با هنرنمایی بانوی نقال کرجی؛ پریسا سیمین مهر به نمایش گذاشته شد و در قالب نمایشی دیگر با عنوان نهام به نویسندگی و کارگردانی علی سنامیری از جزیره خارک آیینی دیگر از این خطه ایران زمین را به اجرا گذاشت.

اژدهاکشی سام دیگر نمایش نقالی دومین روز جشنواره بود و چمچه گلین به نویسندگی حامدترابی از همدان، نمایش آرش امروز به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی رضا گله‌دار از خرمشهر از دیگر نمایش‌های اجرا شده در محوطه قلعه سردار مشروطه ایران بود.

غریب‌نامه با نقالی سما سیمرغی از مرند، فاتح خیبر با نقالی آرمین عیسی‌آبادی از تهران و فریدون، قصه پسرانش با نقالی کیمیا یعقوبی از دیگر اجرا‌های نقالی هنرمندان راه‌یافته به جشنواره بود که با هنرنمایی هنرمندان به مرحله اجرا گذاشته شد.

در روز نخست این جشنواره هشت اجرا به نمایش در آمد و در روز سوم ۹ اجرای دیگر از هنرمندان کشور در فرهنگسرای بروجن اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.