معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به اشتراکات زیاد فرهنگی بین ایران و افغانستان بر استفاده از ظرفیت خیران مهاجر برای کمک به دیگر مهاجران تاکید کرد.

احمد حاجی زاده، معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به حضور فرهیختگان، پزشکان، نخبگان علمی، تولید کنندگان و ... مهاجر در استان قم، گفت: باید از ظرفیت خیرین مهاجر در مسیر خدمت رسانی به همنوعان خود آن‌ها استفاده کرد.

او در آیین آغاز به کار نخستین مجمع خیرین مهاجر استان قم که امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد افزود: مشارکت اجتماعی مهاجرین در مواردی همچون درمان و معیشت جز الزمات حضور نخبگان مهاجر است.

حاجی زاده با اشاره به ایام هفته دفاع مقدس و لزوم تکریم از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای غیر ایرانی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: قم با دارابودن بیش از یک هزار و ۳۵ شهید غیر ایرانی از ملیت‌های مختلف خصوصا افغانستانی از ابتدای شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی تاکنون سرآمد ایثارگران مهاجران کشور بوده است.

او با بیان اینکه همگرایی و نوعدوستی و پرهیز از قومی گرایی باید در دستور کار مهاجرین خارجی مقیم ایران قرار گیرد خاطر نشان ساخت: قم دارای ظرفیت بسیار عظیم اقتصادی و پزشکی در حوزه مهاجرین بوده و باید به نحو احسن از این ظرفیت بهره‌مند شد.

حاجی زاده با اشاره به موضوعات مهم و اساسی مهاجرین در حوزه درمان، آموزش و مهارت علمی اتباع اظهار داشت: با ساماندهی و حذف موازی کاری در مشارکت خیرین بخش عمده‌ای از این موانع و مشکلات مرتفع خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم عنوان کرد: دولت سیزدهم با صدور کارت هوشمند فرصت بهره مندی را برای مهاجرین فراهم خواهد کرد تا بتوانند از امکانات گسترده‌ای که برای آنان فراهم شده بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: ما از شما مهاجرین می‌خواهیم همراه با ما حرکتی سازنده و پویا در مسیر حمایت و کمک به مهاجرین داشته باشید.

حاجی زاده گفت: ما با تمام توان در خدمت شما هستیم وشما نیز با توجه به نیرو‌های متخصصی که در حوزه سلامت دارید می‌توانید در بخش درمان مهاجرین خدمت کرده و با ایجاد یک راهکار از کسانی که دچار مشکلات سلامتی هستند حمایت کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار