درصد مبتلايان به بيماري هاي كليوي در صورت رعايت نكردن مسايل بهداشتي و پزشكي ، افزايش خواهد يافت.

دکتر صدر الله محرابي، متخصص جراحي کليه و مجاري ادراري در خصوص بيماري نارسايي كليوي در سطح كشور به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نارسايي مزمن كليه در اغلب موارد كاملا بي سر و صدا ايجاد مي شود و پيشرفت مي كند و بيمار در بسياري اوقات اطلاع از ابتلاي خود به اين بيماري نشده است و شايد در اين مواقع عملكرد كليه ها به مقدار زيادي مختل شده باشد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي ياسوج با بيان اين كه برخي از بيماري هاي كليوي، مادرزادي و برخي اكتسابي است، افزود: بيماري هاي اكتسابي كليوي به راحتي قابل پيش گيري است و با پي گيري و مراجعه به موقع، مشكل و اختلال هاي بيماران درمان مي شود.

وي عنوان كرد: درد خفيف تا شديد ناحيه پهلوها، وجود خون در ادرار، عفونت ادراري، علايم غيراختصاصي مانند تهوع، تورم چشم ها و اندام ها و شب ادراري به ويژه در كودكان جزو علايم هشداردهنده بيماري هاي كليوي است.

محرابي ، بهترين اقدام براي مبارزه با اين بيماري را پيشگيري و مراجعه منظم به پزشك دانست و گفت: بيماري نارسايي كليه در دنيا رو به فزوني است و به همين خاطر بايد به علائم بيماري براي پيشگيري از ابتلا به آن توجه كرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار