با حضور استاندار کرمان پنجمین جلسه شورای راهبردی استان کرمان در محل استانداری  برگزار شد.

پنجمین جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش‌بنیان استان کرمان ظهر امروز به ریاست استاندار کرمان و با حضور معاون امور اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای راهبردی استان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار در این نشست در خصوص اجرای مفاد تفاهمنامه حمایت توسعه دانش‌بنیان گفت: تمام دستگاه‌های ذیربط باید در این زمینه برنامه‌ریزی ویژه داشته باشند، تکالیف دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه مشخص است.

فداکار حمایت دستگاه‌های نظارتی برای خرید تجهیزات شرکت‌های دانش بنیان را خواستار شد و افزود: این همکاری نباید بهانه‌ای برای سواستفاده شود و لذا باید نظارت جامعی برای استفاده از چنین ظرفیت بزرگی داشته باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم، ادامه داد: برای شبکه‌های آزمایشگاهی از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم. 

این جلسه با محوریت اجرای  تفاهم نامه علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت کشورو استانداری کرمان و چند طرح صنایع معدنی، پزشکی و کشاورزی برگزار شد.

 داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان،نیز دراین نشست گفت:  در بخش کشاوزی شمال و جنوب نداریم بلکه رویکرد ما  جنوب شرق کشور است.

او افزود: در حوزه کشاورزی به دلیل اینکه بخش تحت تاثیر عوامل محیط بیرونیست حلقه گمشده ای وجود داشت که به برکت  شورای پدافند غیر عامل پیدا شده است .

بیگلری بیان کرد: در بحث سوسک سرخرطومی مجموعه جهاد کشاورزی در ذیل امنیت غذایی کمیته ای تشکیل داده است که زیر مجموعه پدافند غیر عامل هست .

او اظهار کرد: در بحث گل محمدی نیز  استان کرمان دومین سطح زیر کشت گل محمدی را درکشور داراست و در گذشته های دور با تغییر الگوی کشت به عنوان یک محور بوده است که با تغییراتی که طی این سالها رخ داد مشکلاتی را بهمراه داشت، که مقرر شده با تلاش و همدلی همه همکاران مشکلات پیش آمده را حل کنیم.

برچسب ها: راهبردی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار