هزار و ۷۲ روستای استان از راه مناسب آسفالت برخوردارند

معاون فنی و راه روستایی استان همدان گفت: ازمجموع هزار و ۷۲ روستای این استان هم اکنون هزار و ۱۷ روستا از راه آسفالت مناسب برخوردارند.

سید محسن حسینی با بیان اینکه بهینه سازی، ساخت و توسعه راه‌های روستایی با هدف بهبود زندگی و دسترسی روستاییان به مراکز شهر‌ها و استفاده بهینه از منابع، آب زمین و سرمایه اجرا می‌شود، گفت: ایجاد راه‌های مناسب موجب افزایش تمایل و رغبت بیشتری برای زندگی در روستا‌ها شده و مانع مهاجرت به سمت شهر‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه راه‌ها نقش مهمی در توسعه زیربنایی اقتصادی و اجتماعی و انتقال امکانات و تأسیسات زیربنایی به روستا‌ها دارد، گفت: تا پایان سال گذشته ۲هزارو ۷۶۲ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است و هم اکنون از راه‌های روستایی استان همدان با احتساب راه‌های شبکه ۲۴۲ کیلومتر شنی و ۳۶۶ کیلومتر به صورت خاکی است.

معاون فنی و راه روستایی استان همدان گفت: از مجموع هزار و ۷۲ روستای استان هزار و ۱۷ روستا راه آسفالت شده مناسب دارند که با توجه به اینکه اولویت اول اجرای آسفالت روستا‌های با جمعیت بیش از ۵۰ خانوار بوده، همه روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته مناسب برخوردار شده اند.

سید محسن حسینی گفت: اولویت دوم برای آسفالت راه‌ها روستا‌های بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار است که در دستور کار این اداره قرار گرفته است که ۱۱ روستا بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار و الباقی روستا‌ها زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

برچسب ها: راه روستایی ، آسفالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار