از سوی سازمان ملی بهر‌ه‌وری؛

پاداش مدیران ۲۵۶ شرکت دولتی بر اساس بهره‌وری بررسی شد

معاون سازمان ملی بهره‌وری گفت: ۲۵۶ شرکت دولتی در حوزه تعیین پاداش مدیران بر اساس بهره‌وری مورد بررسی قرار گرفتند.

امروز در میز اقتصاد موضوع  پرداخت پاداش مدیران شرکت های دولتی بر اساس بهره وری با حضور محمودی معاون راهبری بهره وری سازمان ملی بهره وری ایران و نوروزیان معاون دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد بحث  و بررسی شد.

محمودی معاون راهبری بهره وری سازمان ملی بهره وری ایران با بیان اینکه  تمامی  دستگاه ها موظف هستند که بهره وری را در کار خود  استقرار دهند گفت:  ما در سال ۹۷ شیوه ای را به همت سایر دستگاه های کشور ابلاغ کردیم. سازمان ملی بهره وری گزارش های شش ماهه و سالانه را در اختیار مجلس و سایر نهاد های نظارتی قرار داده  و چارچوب عملکرد دستگاه های اصلی را مشخص کرده است.

محمودی افزود: امسال سعی کردیم که با آسیب شناسی که وجود داشت نظام نامه چرخه بهره وری را بررسی کنیم. نظام داده و اطلاعات قوی در حوزه عملکرد سازمان ها در گذشته نداشتیم و این مانع این بود که شاخص های بهره وری را داشته باشیم. اندازه گیری کلان در بخش های اقتصادی را هم ما در دستور کار خود قرار داده ایم.

او با بیان اینکه  محاسبات حدود ۲۵۶ شرکت را انجام دادیم گفت: سال گذشته تعداد دستگاه هایی که با ما همکاری نکردند از امسال بیشتر بود.

او تاکید کرد: در حال حاضر چند تکلیف مشخص شده است و یکی از آنها این است که شرکت های غیر دولتی داده و فهرست مربوطه را در اختیار سازمان بهره وری قرار دهند‌.

معاون راهبری بهره وری سازمان ملی بهره وری ایران توضیح داد: بانک مرکزی و وزارت دفاع از جمله سازمان هایی هستند که هیچ همکاری با ما انجام ندادند. وزارت دفاع درباره اطلاعات خود حساسیت هایی دارد که ما در حال مذاکره هستیم. 

او گفت: در سال گذشته وزارت میراث فرهنگی هم  تعامل نداشت و اکنون تعامل آنها صورت گرفته است.

 محمودی با تاکید بر اینکه  ما سابقه طولانی در محاسبات بهره وری در کشور نداریم و سری زمانی داده های ما در برخی سال ها محدود است گفت:  امسال تلاش می‌کنیم که علاوه بر بعد تجاری یک کار ویژه ای را در کارگروه سنجش تعیین کنیم.

او گفت: روند پنج ساله شاخص‌های بهره وری نشان می‌دهد که ما منفی چهار درصد افزایش شاخص بهره وری کل داشتیم. به جز گروه خدمات ، شاخص سایر گروه ها افت داشته است.

وی اظهار کرد: در سامانه آیین بهره وری ملی ایران مشخص شده است که امتیاز هر کدام از شرکت ها چگونه است. شرکت های بهره وری را خیلی نمی‌توان دسته بندی کرد زیرا فعالیت آنها متفاوت است. 

در ادامه این برنامه نوروزیان معاون دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت:ما تعدادی شرکت های دولتی را شناسایی کردیم و سهم دولت در آنها را بررسی کردیم.  چهارصد و پنجاه شرکت شناسایی شده است. 

نوروزیان اظهار کرد: امسال هم این موضوع را در دستور کار داریم و تعداد آماری و صورت های مالی در دست انتشار حدود دو برابر شده است. 

 معاون دفتر امور شرکت های دولتی وزارت اقتصاد  توضیح داد: در خصوص بحث بهره وری که از سال ۹۹ آمد تفاوت هایی بین شرکت ها وجود دارد و این مقایسه شرکت ها و امتیاز بندی را سخت می‌کند. کار ها اکنون دقیق تر و با محاسبه و شناخت بیشتری شکل می‌گیرد. ما در مجموعه ی خودمان آماری را نداشتیم که سازمانی پاداش نگرفته باشد اما باید از سازمان برنامه بودجه سوال شود و آمار دقیقی نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار