مقامات سازمان ملل از آواره شدن ۲۰ هزار لبنانی در پی تشدید درگیری‌ها خبر می‌دهند.

از زمان آغاز بمباران‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هفتم اکتبر، بیش از ۵ هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده اند. به همین دلیل، نیرو‌های مقاومت در منطقه هشدار داده اند در برابر کشتار غیرنظامیان ساکت نخواهند نشست و احتمال باز شدن جبهه‌های جدید نبرد علیه دشمن صهیونیستی وجود دارد. یکی از این عرصه ها، جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی هم مرز با لبنان است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس سازمان ملل امروز (دوشنبه) اعلام کرد طی دو هفته تبادل آتشی که میان نیرو‌های حزب الله و اسرائیل انجام شده است بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی در جنوب لبنان مجبور به ترک منازل خود شده اند. 

سازمان بین الملل مهاجران می‌گوید ۱۹ هزار و ۶۴۶ غیرنظامی لبنانی از هشتم اکتبر تاکنون در داخل کشور آواره شده‌اند.  مقامات صهیونیست نیز از بیم عملیات نیرو‌های حزب الله اقدام به تخلیه شهرک‌های صهیونیست نشین هم مرز با لبنان کرده اند. 

تبادل آتش سنگین میان دو طرف به حدی است که بالاترین میزان تنش میان حزب الله و رژیم صهیونیستی از زمان پایان جنگ ۲۰۰۶ محسوب می‌شود. 

از زمان آغاز درگیری‌ها، حزب الله لبنان از جان باختن ۲۷ تن از نظامیان خود در درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد. همچنین نیرو‌های امنیتی لبنان از جان باختن ۱۱ تن از فلسطینی‌های مقیم لبنان که متحد حزب الله محسوب می‌شوند خبر داده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز می‌گوید از زمان آغاز درگیری‌ها با حزب الله لبنان ۷ تن از نیرو‌های خود را از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار