معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۳۷ هزار و ۲۰۰ راس گاو شیری از ابتدای سال تاکنون اصلاح نژادی شده اند.

 علی دولو افزود: یکی دیگر از طرح‌های اثربخش حوزه تولیدات دام بهبود مدیریت گله‌های گاو شیری صنعتی استان در راستای اصلاح نژادی است که برای افزایش بهره‌وری، افزایش تولید شیر، ارتقای بهداشتی و کاهش تلفات صورت گرفته است.

او  افزود: در  طرح همزمان سازی فحلی در گوسفندان هم امسال در دست اجراست و در راستای بهبود مدیریت گله‌های دامداری‌ها، همزمان سازی زایش‌ها، افزایش تولیدمثل، چون دوقلوزایی و بیشتر و در آخر اقتصادی شدن دام پروری اجرامی شود.

معاون بهبود تولیدات دامی با تاکید بر اینکه تاکنون یک هزار و ۲۵۰ راس دام همزمان سازی شده است گفت: اجرای این طرح همچنان ادامه‌دارد و طی آن دام‌های روستایی و عشایری همزمان سازی خواهد شد.

او گفت: راز ابتدای سال تاکنون در راستای تامین و توزیع مرغ مورد نیاز بازار و حفظ امنیت غذایی اقدامات خوبی انجام شده به طوری که طی نیمه اول امسال در مجموع ۱۵ میلیون و ۲۵۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی با بیان اینکه این میزان جوجه ریزی در ۶۴۰ واحد مرغداری استان انجام شده است تصریح کرد: در مهرماه نیز سه میلیون قطعه در ۱۰۱ واحد مرغداری جوجه ریزی انجام شده که این ارقام نسبت به مهر ماه سال گذشته یک میلیون و صد هزار قطعه و نسبت به نیمه اول سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون قطعه افزایش را نشان می‌دهد.

دولو با اشاره به اینکه در این مهم همکاری و همراهی تولیدکنندگان بدون شک تاثیرگذار است گفت: در حال حاضر در بازار کمبود مرغ دیده نمی‌شود چراکه روند تولید یک روند افزایشی و ادامه‌دار است و مشکلی در این بین نیست.

او افزود: این طرح در بهبود مسائل بهداشتی، واکسیناسیون دام، تغذیه و عرضه بهتر دام به بازار تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.