دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی از داوطلب شدن ۲۴۵ نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در تشریح وضعیت ثبت نام نهایی داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی طی ۷ روز گذشته، گفت: با ثبت نام ۸۰ نفر در هفتمین روز مهلت بارگذاری مستندات، آمار داوطلبان متقاضی حضور در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی به ۲۴۵ نفر رسید.

او افزود: روز اول ۸ نفر، روز دوم ۳ نفر، روز سوم ۱۵ نفر، روز چهارم ۱۸ نفر، روز پنجم ۴۵ نفر، روز ششم ۷۶ نفر و روز هفتم ۸۰ نفر ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

سلیمی ادامه داد: ۲۲۴ نفر از متقاضیان مرد و ۲۱ نفر زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه‌های سنی ۳۶ تا ۴۵ سال بیشترین آمار ثبت نامی‌ها را به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: تعداد ۴۷ نفر و حدود ۱۹ درصد از این ۲۴۵ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال و ۴۶ نفر حدود ۱۹ درصد نیز بین ۴۱ تا ۴۵ سال سن دارند.

او با اشاره به اینکه گروه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال با آمار ۳۷ نفری و حدود ۱۵ درصد متقاضیان در رده بعدی قرار گرفته، بیان کرد: رده‌های سنی ۳۰ تا ۳۵ ساله‌ها با ۳۳ نفر و حدود ۱۴ درصد، ۵۱ تا ۵۵ ساله‌ها با ۳۳ نفر و حدود ۱۴ درصد و ۵۶ تا ۶۰ ساله‌ها با ۳۲ نفر و حدود ۱۳ درصد در جایگاه‌های بعدی هستند.

به گفته سلیمی ۶۱ تا ۶۵ ساله‌ها با ۶ نفر حدود ۲ درصد و ۶۶ تا ۷۰ ساله‌ها هم با ۱۰ نفر حدود ۴ درصد متقاضیان را شامل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد انتخابات استان با ذکر این نکته که در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال، فقط یک نفر ثبت نام کرده، گفت: همچنان بیشترین آمار ثبت نام کننده ها، مربوط به حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف است.

او با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۹۸ نفر نسبت به نهایی کردن ثبت نام خود اقدام کرده اند، عنوان کرد:در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۶۵ نفر، در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه ۵۲ نفر و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز ۳۰ نفر برای شرکت در این رقابت حساس ثبت نام کرده اند.

سلیمی درخصوص وضعیت تحصیلات افراد متقاضی هم گفت: فراوانی آمار مربوط به افراد دارای مدرک فوق لیسانس با شمار ۱۸۵ نفر است.

به گفته دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی مدرک دکترا ۴۰ نفر، لیسانس ۱۱ نفر و حوزوی نیز ۹ نفر افراد را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.