رئیس دانشگاه بیرجند:

انجمن‌های علمی باید فناور باشند

لامعی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که انجمن‌های علمی را فناور کنیم و نیروی کارآفرین داشته باشیم.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند در جشن بزرگ دانشجویان دختر جدیدالورود دانشگاه بیرجند ضمن تبریک به دانشجویان ورودی ۱۴۰۲ بابت ورود به دانشگاه گفت: از معاونت های دانشگاه بیرجند بابت برپایی این جشن قدردانی می کنم و به دانشجویان خیر مقدم عرض می کنم.

او با اشاره به رویدادهای آبان ماه در تاریخ افزود: در سال ۱۳۴۳ حضرت امام خمینی (ره) به خاطر مخالفت با لایحه بردگی و بندگی کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شدند و در دیگر رویدادهای این ماه نیز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اتفاق می افتد تا امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب بزرگ یاد کنند.

لامعی تصریح کرد: امروز نیز دانشجویان و جوانان ایرانی، با فرهنگ ناب اسلامی به دنبال احیای ارزش های راستین هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به مجموعه دانشگاه بیان کرد: این دانشگاه در سال ۱۳۵۴ تأسیس می شود و امروز در درجه دو کشور قرار دارد و میراث دار سومین مدرسه آموزش نوین کشور یعنی دارالفنون است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در سال ۱۳۵۶ سه رشته فیزیک، ریاضی و شیمی در دانشگاه فعال شده است، اظهار کرد: این مجموعه در سال ۱۳۷۱ عنوان سازمانی دانشگاه را کسب کرد و امسال ۱۴ هزار دانشجو را در حدود ۵۰ گروه و بیش از ۲۳۰ رشته تحصیلی سازماندهی کرده است.

لامعی با اشاره به فارغ التحصیل شدن بیش از ۳۰ هزار دانشجو از این دانشگاه ادامه داد: ۱۴۰ هزار جلد کتاب در دانشگاه وجود دارد که نشان دهنده توجه دانشگاه به امور آموزشی است.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: در متون و منابع دینی به علم و تفکر بسیار توجه شده است که باید در این مسیر گام برداشت زیرا که علم سلطان است و با علم می توان قدرت کسب کرد.

او با اشاره به وظایف تعیین شده برای دانشگاه ها گفت: ما می خواهیم دانشگاه ما، کانون تربیت نیروهای مومن و انقلابی باشد.

لامعی تصریح کرد: انجمن های علمی ما در دانشگاه باید فناور باشند تا بتوانند کارآفرینی کنند و توجه ویژه به این امر ضروری است.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به وجود قوانین در عرصه های مختلف برای دانشگاه عنوان کرد: دانشجویان اهتمام لازم را به این موضوع داشته باشند تا رسمیت و شأن دانشگاه حفظ شود.

او گفت: امیدواریم دانشجویان جدیدالورود رشد خود و دانشگاه را رقم زنند و به رسیدن دانشگاه به تمدن سازی کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار