تعدادی از رسانه‌های بین المللی در تحلیل‌های خود تأکید کرده‌اند که ارزیابی آمریکا در توان رژیم صهیونیستی برای نفوذ به حماس اشتباه بوده است.

روزنامه‌های بین المللی تحلیل‌های جدیدی را از تحولات جنگ در نوار غزه ارائه کرده‌اند.

 روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که واشنگتن در ارزیابی خود مبنی بر نفوذ اسرائیل به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اشتباه کرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی نوشت که ایالات متحده سال‌ها برای نفوذ و جاسوسی در جنبش حماس به اسرائیل اتکا داشته است، اما کشته شدن ده‌ها آمریکایی در حمله ۷ اکتبر گذشته و ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش میلیارد‌ها دلار به سمت خاورمیانه به این معنی است که این برآورد اشتباه بوده است.

در همین حال، نیویورک تایمز نیز در مقاله خود با اشاره به اینکه جنگ بین حماس و اسرائیل احتمالا طرح راه حل دو دولتی را دوباره احیا خواهد کرد، افزود: این صحبت‌ها در پایتخت‌های غربی و حتی در محافل فلسطینی و اسرائیلی در حال ظهور است.

 فایننشال تایمز هم نسبت به تکرار اشتباهات گذشته در لبنان و تکرار اشتباهات آمریکا و انگلیس در افغانستان، عراق و لیبی به رژیم صهیونیستی هشدار داد و تأکید کرد که مداخلات نظامی به تنهایی اهداف سیاسی را محقق خواهند کرد.

روزنامه گاردین نیز با انتشار گزارشی تعداد سربازان کشته شده اسرائیلی از ابتدای حمله به غزه را تایید کننده انتظارات تحلیلگران و کارشناسان نظامی درخصوص چالش‌های پیش روی نیرو‌های اسرائیلی دانست و خاطرنشان کرد که مقامات نظامی اسرائیل از مدت‌ها پیش از این موضوع مطلع بوده‌اند و این علت هشدارهای آن‌ها در مورد درگیری‌های سخت و طولانی را تبیین می‌کند.

 روزنامه گلوبال تایمز به افزایش فشار بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه اشاره و گزارشی را بر اساس نظر تحلیلگران منتشر کرد که انتظار دارند اقدامات دیپلماتیک برای فشار به اسرائیل و آمریکا افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار