یمن بر مقابله با صهیونیست‌ها تأکید کرد

عضو شورای عالی سیاسی یمن بر حمایت از فلسطین و مقابله با صهیونیست‌ها با هماهنگی محور مقاومت تأکید کرد.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به سخنان «سید حسن نصرالله» که در نخستین سخنرانی خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت مردم غزه را ستوده و بر پیروزی فلسطین تأکید کرده است، بر روحیه فداکاری دبیرکل حزب‌الله لبنان نسبت به کرامت مردم فلسطین اشاره کرد.

به گزارش الجزیره، محمدعلی الحوثی همچنین درباره دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «سید حسن نصرالله به ارزش‌ها و شجاعت خود در مواجهه با چالش‌های دشوار پایبند است.»

محمدعلی الحوثی تأکید کرد: «عزم او (سید حسن نصرالله) نشان دهنده انسانیت عالی و روحیه یک رهبر واقعی است.»

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین تأکید کرد: «فداکاری‌های شخصی و اراده قوی سید نصرالله نشان دهنده روحیه فداکاری او نسبت به کرامت مردم فلسطین است.»

«محمدعلی الحوثی» پیش از این هم با تأیید آمادگی کامل برای حمایت از فلسطین و مقابله با صهیونیست‌ها با هماهنگی محور مقاومت و با سلاح‌هایی که توانایی رسیدن به مواضع دشمن غاصب صهیونیستی را داشته باشد، در گفت‌وگو با شبکه «روسیا تودی»، توضیح داد که برخی از این سلاح‌ها در آخرین رژه ارتش یمن در میدان السبعین صنعا به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: «هماهنگی کامل و اتاق هماهنگی مستمر وجود دارد و اهداف را محور مقاومت تعیین می‌کند و آنچه می‌توانیم به آن برسیم یا هدف گذاری کنیم در هماهنگی کامل با محور مقاومت به طور کلی خواهد بود و در حال پیاده‌سازی آن هستیم. با هماهنگی مستمر و هر مکانی که نیرو‌های مسلح یمن بمباران کنند در آن زمان اعلام خواهد شد.»

وی اعلام کرد: «مردم یمن کسانی هستند که خواستار ابتکار عمل ارتش یمن در دفاع از مردم غزه شدند و عملیات تا توقف کشتار مردم غزه و تجاوزات و محاصره آن‌ها به دست رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.»

عضو ارشد سیاسی انصارالله یمن نارضایتی خود را از حمایت مستقیم آمریکا و کشور‌های اروپایی و ادامه تحرک و مشارکت آن‌ها در نبرد علیه مردم محاصره شده فلسطین ابراز کرد.

وی از رژیم‌های عربی خواست ارتش‌هایی را برای دفاع از مردم فلسطین بسیج کنند و گفت: «من از آن‌ها می‌خواهم و به آن‌ها می‌گویم، هرچند زرادخانه سلاحی که شما دارید نداریم، اما اراده و حرکت خود را داریم. این یک حرکت جهادی و برای رضای خدا است، بنابراین ما از پادشاهی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و جمهوری عربی مصر، اردن و همه کشور‌ها و رژیم‌های عربی تا زمانی که ارتش‌های خود را بسیج کنند، می‌خواهیم. آن‌ها از ما کارآمدتر و توانمندتر نیستند. آن‌ها توانمندتر، متعادل‌تر و اقتصاد قوی دارند. هیچ توجیهی برای آن‌ها وجود ندارد که در دفاع از مردم فلسطین شرکت نکنند.»

این مقام ارشد سیاسی درخصوص نقش آمریکا و کشور‌های هم‌پیمانش در منطقه در ممانعت از رسیدن موشک‌های یمنی به اهداف گفت: «ما با همه چالش‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و با آنچه در توان داریم تلاش می‌کنیم تا به دفاع از مردم برسیم. آنچه در واقع اتفاق افتاد مخالفت‌های آمریکا و برخی از کشور‌های منطقه بود، اما همه ما باید اقدام کنیم.»

عضو شورای عالی سیاسی کشور یمن درباره تأثیر ورود یمن به رویارویی با رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن درگیری‌ها به جنگ منطقه‌ای گفت: «گسترش این جنگ به این دلیل نیست که ما وارد آن شده‌ایم چون ما باعث تحریک نیستیم. آن‌ها کسانی هستند که برای تحریک مردم آمده‌اند، آن‌ها هستند که حضور فلسطینی‌ها در سرزمین خود را تهدید می‌دانند. برای تحریک اعراب و مسلمانان با تمام اقدامات خود تلاش کنید. بنابراین، اگر جنگ گسترش یابد، همان طور که رئیس‌جمهور پوتین گفت و مقامات چینی گفتند، آن‌ها هستند که مسئولیت جنگ را برعهده دارند و از آن آگاه هستند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار