درمان سالانه چهار هزار بیمار توسط حمایت از بیماران سرطانی مشهد

رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: این انجمن با احداث مرکز درمانی «رضا» و بیمارستان «ناظران» در مشهد، سالانه امکان معالجه و پرتو درمانی به چهار هزار بیمار مبتلا به سرطان را فراهم کرده است.

حمید مستشاری روز سه شنبه در نشست خبری همزمان با چهل و دومین سالروز تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: این انجمن کاملا مردمی به صورت رسمی در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد و اکنون تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد با راه‌اندازی مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی رضا در سال ۱۳۸۶ و استفاده از تکنولوژی‌های به روز درمان سرطان و در کنار آن احداث بیمارستان ناظران برای اعمال جراحی سرطان، اکنون قطب مهم درمان سرطان در شرق کشور محسوب می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی افزود: قرار گرفتن این ۲ مجموعه در چرخه درمان سرطان و پذیرش بیماران در انتظار، کمک بزرگی برای دولت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هزینه‌های درمانی در مراکز درمانی رضا و ناظران تا قبل از سال ۱۴۰۰ بر اساس تعرفه دولتی بوده که متاسفانه به علت حذف ارز ترجیحی، به ناچار تعرفه از دولتی به خیریه تغییر داده شد و البته از تعرفه خیریه نیز ۳۰ درصد توسط انجمن پرداخت می‌شود.

مستشاری با بیان اینکه تشخیص زودهنگام در ۵۰ درصد سرطان‌ها موجب درمان کامل بیماری می‌شود، گفت: طبق آخرین آمار بیشترین سرطان‌ها در زنان سرطان پستان و در مردان سرطان پروستات است، در حالیکه این دو سرطان با تشخیص زود هنگام و غربالگری قابل درمان هستند.

وی در خصوص کمبود‌ها و چالش‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد بیان کرد: در راستای مطالبه‌گری که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده بیشترین مشکل تامین قطعات و تجهیزات پزشکی بوده است و از این بابت انجمن هزینه‌های زیادی را متحمل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.