صدور ۳۶ مورد پروانه ساخت فیلم در آذربایجا‌ن‌غربی

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۶ مورد پروانه ساخت فیلم در استان برای هنرمندان صادر شده است.

علیرضا نوروزی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: فیلمنامه‌های بررسی‌شده در نیمه نخست امسال ۵۷ مورد، پروانه ساخت فیلم صادر شده در سطح استان ۳۶ مورد و تعداد فیلم تولید شده ۱۸ مورد است.

وی در خصوص وضعیت حوزه فیلم و سینما در استان افزود: مجموع ظرفیت صندلی در شهرستان‌های مختلف استان ۱۱ هزار و ۷۹۰ کرسی است که از این تعداد، ۶۰۰ صندلی فعال است.

نوروزی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی، ۲۲ سالن نمایش فیلم در شهرستان‌های مختلف دارد که از این تعداد سه سالن فعال و ۱۹ سالن غیر فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد موسسات تک‌منظوره فیلمسازی در استان که دارای مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، ۱۷ مورد بوده که ۱۳ مورد آن فعال است و همچنین تعداد آموزشگاه آزاد سینمایی نیز در استان تنها یک مورد است.

وی همچنین از حضور ۲۷ فیلم‌ساز از آذربایجان غربی در جشنواره‌های مختلف داخلی خبر داد و گفت: کسب جایزه در جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشنواره فیلم مقاومت، فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه استانی خوی از جمله جوایز دریافت شده است.

به گفته نوروزی، همچنین ۸ فیلمساز از استان در جشنواره‌های خارجی حضور داشته‌اند که جایزه بین‌المللی در کشور‌های ایتالیا، هند و آمریکا توسط شاهین جبارزاده، صمد قربان‌زاده، زانیار محمدی، شهرام قادری و مریم صمدی دریافت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.