رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طی ماه جاری، بیش از ۳ میلیون و ۹۰۷ قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که این تعداد به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه می‌رسد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به تمهیدات جهادکشاورزی استان برای مدیریت بازار مرغ گفت: در ماه جاری بیش از ۳ میلیون و ۹۰۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان داشتیم که به ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه خواهد رسید و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه نیز از خارج از استان وارد شده و مشکلی از لحاظ تولید در استان نخواهیم داشت.

وی با اشاره به علت کمبود عرضه گوشت مرغ در بازار افزود: در تابستان گذشته ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد، اما با توجه به اینکه قیمت تمام شده مرغ ۸۵ هزار تومان بود، ولی نرخ آن در بازار کاهش یافته بود مرغداری‌ها با قیمت ۷۰ تا ۷۱ هزار تومان عرضه مرغ داشتند.

شهبازی اضافه کرد: در این شرایط با وجود تولید کافی در شهریور، تعدادی از مرغ‌ها در سالن‌های تولید مرغداری‌ها تا ۶۰ روزگی باقی مانده بود و دستور کشتار و ذخیره سازی در سردخانه‌ها داده شد و از طرفی نگرانی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وجود داشت که مرغ‌های ۲ سالن را معدوم کردیم.

وی گفت: در نیمه اول مهرماه هم یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و در نیمه دوم دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم و در چند روز آینده محدودیتی در عرضه نخواهد بود و روزانه ۲۱۰ هزار تن مرغ در بازار عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین گفت: بخشی از مرغ تولیدی استان به استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و اردبیل که کمبود تولید دارند، منتقل می‌شود و این امر مشکلاتی را در تولید و عرضه ایجاد می‌کند و از سوی دیگر سویای مورد نیاز مرغداران با نرخ ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان تأمین و با تأخیر۴۰ روزه تحویل مرغدار می‌شود که این عوامل اختلالاتی را در بازار ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.