معاون فرهنگی و پرورشی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تشکلهای مدارس نیازمند نقش‌آفرینی بیشتر دانش آموزان است و مدیران مقاطع مختلف تحصیلی از همه ظرفیتهای موجود برای افزایش حضور دانش‌آموزان در این تشکلها استفاده کنند.

علی مهدوی خواه روز دوشنبه در حاشیه همایش توانمندسازی مدیران مدارس شهرستان خواف در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید در مدارس استان خراسان رضوی  گفت: از مدیران مدارس خواسته شده که پنج هدف خرد ورزی، ایمان، هویت و امید و نشاط را سرلوحه برنامه‌های خود در این بخش‌ها قرار دهند.

وی ادامه داد: بر این اساس سال تحصیلی جدید سال میدان دادن دانش آموزان به فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی است و مدیران مدارس باید بستر حضور و نقش آفرینی دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف را در تشکل‌های مدرسه‌ها افزایش دهند.

معاون فرهنگی و پرورشی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: باید به واسطه نقش پذیری و عضویت دانش آموزان در تشکل‌های مدارس شاهد مشارکت واقعی آنان در فعالیت‌های محوری در بخش‌های فرهنگی و پرورشی باشیم.

مهدوی خواه افزایش مشارکت والدین دانش آموزان در فعالیت‌های مدارس را دیگر رویکرد برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری ذکر کرد و از والدین دانش آموزان که تمایل به همکاری به عنوان «پاسخ یار، اردویار، رصد یار، تشکل یار و یا رقابت یار» در فعالیت‌های مدارس را دارند خواست که با همکاری در اجرای این برنامه‌ها بستر تحقق هر چه بیشتر اهداف این برنامه را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.