اقدامات لازم برای شناسایی زمین در بستان آباد انجام شده است

فرماندار شهرستان بستان آباد گفت: در بستان آباد اقدامات لازم برای شناسایی زمین انجام گرفته است که بیش از ۲۰ هکتار در ورودی سمت تبریز ۸ هکتار هم در منطقه متصل به روستای خیرآباد برای طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت و فرزند آوری تخصیص خواهد یافت.

توری بستان آباد میزیان اولین جلسه شورای مسکن استان در شهرستان‌هاگفت: در طرح ملی مسکن بیش از۴۲۴۴ نفردر شهرستان ثبت نام کرده اند که شرایط ۲۴۳ نفر تایید نهایی شده و فقط ۷۲ نفر زمین دریافت کرده اند.

وی افزود: در طرح فرزندآوری ۳۲ نفر ثبت نام و ۱۰ نفر تایید نهایی شده اند، ولی هنوز برای کسی زمین تحویل نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان  نیزگفت: تعهد استان در ۴ سال ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی مسکن است که در حال حاضر۸۵ هزار واحد مسکونی در استان در قالب طرح ملی مسکن در حال ساخت است.

بخشی زاده  افزود:در برخی از شهرستان‌ها کمبود زمین داریم ازجمله بستان آباد، سراب و آذرشهر که تلاش می کنیم حل کنیم.

وی گفت:در سطح استان بیش از۱۸۹۰هکتار در محدوده شهر‌ها دارای کاربری مسکونی هستند که تنها ۱۵۸ هکتار برای طرح جهش تخصیص یافته که بسیار ناچیز است و نمی تواند جوابگوی نیاز استان باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از نظر عملکرد در زمینه نهضت ملی مسکن استان آذربایجان شرقی رتبه ۹ کشوری را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان  بیان کرد: تا دهه فجر ۱۵۰۰ قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واجد شرایط تحویل خواهد شد.

 مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت:فرآیند انعقادقرارداد‌های پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ملی در بانک‌ها و صدور بیمه نامه برای ساخت طولانی و زمان بر است که باید برای حل این مشکل فکر اساسی کرد تا برای تحقق برنامه‌های تکلیفی، زمان از دست نرود.

 سروری افزود: بستان آباد به جهت موقعیت ویژه جغرافیایی و نزدیکی به مرکز استان آمادگی پذیرایی از سرریز جمعیتی تبریز و توسعه شهرک سازی را دارد.

وی در پایان گفت: مسکن روستایی بیش از ۱۹۱۰۲ واحد در سطح استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده اند.

برچسب ها: مسکن ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۹:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
خدا ذلیلشون کنه دوساله با وجود اینهمه زمین ملی زمین نمیدن هر روز دارم نفرین میکنم دوتا بچه معلول دارم.تو بدبختی دارم زندگی میکنم پولم هر روز داره بی ارزش میشه خدااا اگه اون بالایی خودت کمکمون کن یا بکش یا یه نفره بفرست بزارید با زمین هاشون مصلا یا مسجد بسازن