تولد ۹۲ نوزاد در ماموریت‌ های اورژانس مشهد

ماموریت‌های مرتبط با مادران باردار و تسهیل زایمان جزو ماموریت‌ های ویژه اورژانس پیش بیمارستانی در کشور محسوب می شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹۲ نوزاد از ابتدای امسال تا کنون در ماموریت‌ های اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه متولد شده‌ اند.

 

دکتر علی یزدانی افزود: طی این بازه زمانی سه هزار و ۳۸ ماموریت مرتبط با زنان و زایمان، مشکلات بارداری و اورژانس زنان و مشکلات حین بارداری، اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام و خدمات فوریت‌ های پزشکی ارائه شده است.

 

وی ادامه داد: پارسال نیز در ۲ هزار و ۵۰۰ ماموریت مرتبط با مشکلات زنان و زایمان، کارکنان اورژانس ۱۱۵ علاوه بر خدمات‌ رسانی و انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و کمک به تسهیل زایمان در مناطق روستایی و صعب العبور و جاده‌ های استان موجب نجات مادران و نوزادان شدند.


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال ۱۴۰۱ و در ماموریت‌ های فوریتهای پزشکی که با تشخیص اولیه زنان و زایمان بوده است تعداد ١٢٢ نوزاد در آمبولانس اورژانس ١١۵ و پیش از رسیدن به بیمارستان متولد شدند.

 

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌ های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار