مستند دریادل روایتی از زندگی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری که صدا و سیمای مرکز فارس با همکاری اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان تولید وبرای پخش آماده کرده است.

این مستند ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی علی داورپناه و کارگردانی علی دیانتی تهیه شده و امروز (پنجشنبه) با حضور امیر دریادار سیاری رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس در آیین رونمایی مستند دریادل، گفت: این بار تلاش شد تا شهدای زنده هم معرفی شوند و دریادار سیاری یک از آن‌ها است.

سردار سعید کوشکی جهرمی افزود: این مستند با پشتیبانی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در صدا و سیما مرکز فارس تولید شده و سه مستند دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

او عنوان کرد: در این طرح تولید سه مستند از فرماندهان و چهار مستند از رده‌ها در دستور کار قرار داشت که نخستین مستند فرماندهان امروز رونمایی شد، مستند ارتش فارس آماده و پخش شد، مستند سپاه فارس آماده شده و ساخت مستند‌های فراجا و جهاد فارس هم پیش بینی شده است.

کوشکی با اشاره به اهمیت تولید این مستند‌ها برای زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس، اعلام کرد: مستند دریادل علاوه بر پخش در شبکه استانی و دیگر شبکه‌های ملی، تکثیر و در اختیار دستگاه‌ها هم قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس از راه اندازی گالری دفاع مقدس فارس هم خبر داد و گفت: تا کنون ۶۳ اثر با سفارش به هنرمندان این استان تولید و آماده شده و ۱۷ اثر دیگر نیز خلق خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس هم در این آیین گفت: این مرکز امسال ۱۳ مستند را تولید کرد و برای سال آینده هم با توجه به برگزاری کنگره امیران و ۱۵ هزار شهید فارس، مجموعه ۲۶ قسمتی از بزرگان فارسی جنگ تحمیلی تولید می‌کند.

احمد پهلوانیان افزود: تولید سریال شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شده و اکنون در مرحله پیش تولید است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
زنده باد دلیر مرد ارتش ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
برای امیر سیاری 30 دقیقه فیلم کمه ،انقدر انسان بزرگواری است خدا حفظ ش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
??
آخرین اخبار