رئیسی گفت: همه ما مسئولیت داریم که معیشت مردم و سفره مردم را یکی از اولویت‌های جدی خود بدانیم و موضوع معیشت مسئله اول دولت است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک اعضای قوه مقننه با اعضای کابینه دولت سیزدهم پس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ و به منظور گرامیداشت روز مجلس اظهار داشت: در نظام ولایت فقیه بن‌بستی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مردم و کارکنان دولت دنبال نظام عادلانه پرداخت هستند. ما ۸۵  میلیون جمعیت داریم که همه آن‌ها باید در برنامه ریزی‌ها دیده شوند و در طراحی‌ها به حساب بیایند. نظام عادلانه پرداخت می‌تواند با کمک مجلس پیگیری شود و بسیار می‌تواند موثر واقع شود.

وی گفت: همه باید تلاش کنیم که کشور کسری بودجه نداشته باشد این موضوع باعث تورم می‌شود. رهبر ما فرمودند که کسری بودجه ریشه تمام مشکلات است و باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.

رئیسی ادامه داد: اگر اجرای برنامه دقیق عمل نشود ممکن است تصویب طرح به تنهایی کام مردم را شیرین نکند. برای آن که بتوانیم شاخص‌ها را عملی کنیم باید در اجرای آن زمان مشخصی داشته باشیم.

وی گفت: قانون دقیق و اجرای تصویب شدنش مهم است. همچنین در نظر گرفتن زمان اجرا برای مجری که بتواند قانون را به درستی اجرا کند.

وی افزود: الگوی مناسب بین دولت و مجلس الگوی تعامل و همکاری است. این به معنای مطرح کردن نقد توسط نمایندگان نیست. ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم که نقد می‌تواند به بهتر اجرا شدن کار‌ها در دستگاه‌ها کمک کند، نقد منصفانه به اصلاح امور کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: بسیاری این را در سر داشتند که چالشی میان مجلس و دولت پدیدار شود و دنبال اختلاف بودند. گفتم و باز هم می‌گویم ما حسرت آن که بخواهد ببیند اختلافی بین دولت و مجلس و دستگاه‌های دیگر باشد را به دل آن دشمنان می‌گذاریم.

رئیسی افزود: با نشست و تعامل تمامی مشکلات حل می‌شود ما مصمم هستیم تا مشکلات مردم را حل کنیم. رهبر عزیزمان عنوان کرده‌اند کشور می‌تواند با اتفاق نظر و دور از اختلاف پیش رود. معتقدیم که کشور در حال پیشرفت است و این قطار پیشرفت در حال حرکت است ولی مشکلاتی داریم که تمامی آن قابل حل است.  

وی درباره حمایت از قانون خانواده گفت: این موضوع مورد توجه دولت و مجلس است و در بودجه ۱۴۰۳ هم به آن توجه شده چرا که بسیار مهم است. 

وی ادامه داد:توجه به تولید مورد تاکید دولت بوده است و مهار تورم را از طریق رشد تولید، عملی می‌کنیم. 

وی در ارتباط با مسئله فرمانداران و بخشداران گفت: دولت و وزارت کشور مجری انتخابات هستند و ناظر انتخابات شورای نگهبان است و بخشداران و فرمانداران و استانداران دخالتی درباره صلاحیت افراد نباید داشته باشند. ما هم در دولت اعلام کردیم و اصل بر صلاحیت است.

وی درباره معیشت مردم گفت: همه ما مسئولیت داریم که معیشت مردم و سفره مردم را یکی از اولیوت‌های جدی خود بدانیم و مسئله توجه به معیشت مسئله اول دولت است. ما می‌خواهیم امور بر مردم آسان  شود به نحوی که مردم این آسانی را احساس کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
شما اختلاس های میلیارد دلاری نکنید فعلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خودت می فهمی چه می گویی سفره مردم با کمک شما مجلس انقلابی جمع شد ، جک تعريف میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
لغت " اولویت " رو هم یاد گرفتی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
دقیقا دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
جناب دولت مردمی از کدام معشیت مردم می گویی آیا واقعا از هزینه بالا مردم آگاه هستی یا مانند برخی از مدیران گذشته و حال بی اطلاع میباشد . دست گذشتن در جیبب مردم هنر نمی باشد بنظرم در موقع حذف ارز ترجیحی توسط مجلس قول داده بودید قیمت کالا را ثابت نگه دارید آیا واقعا اینطور میباشد آیا واقعا نظم در مالی صورت گرفته اگر اینطور میباشد پس این پرونده مشخص شده چگونه صورت گرفته و چرا نظارت نشده آیا صرف مجازات آن هم با وکیل ماهر توسط مجرم مشکل حل شده معلوم نیست چقدر جرایم باشد هنوز کشف نشده در یک جمله حق این مردم نمی باشد بعلت عدم نظارت برخی مدیران نالایق به مردم ظلم شود
-
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
سلام
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
دم این دولت گرم خدا به وقتتون برکت بده واقعا روحانی باید خجالت بکشه از امام زمان و مردم که انقد کشور رو عقب نگه داشت.واقعا اصلاح طلبا اونایی که فهم و شعور دارن باید خودشونو از این ادمای کثیف و سیاست باز جدا کنن ببینن دولت رئیسی که اینهمه میخواستن بد نشونش بدن چقدر دلسوزانه داره فعالیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
الان دو سال اولویت اول میکنی روزبروز کمبود وگرانی این چه اولویتی هست که پدر ملت را درآوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
کاملا از قیمتهای میوه های اشغال تره بار ها مشخصه- از قیمتهای نجومی شیرو لبنیات مشخصه از قیمت ها کاملا مشخصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
دم دولت مردان گرم گرم ،
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۲:۱۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اول امنیت اقتصادی ومعیشت مثال همه استان ها مترو واسه بیمارستان رفتن داشته باشند.دفترچه بیمه سلامت هم اعتبارنامه داشته باشد،نه واسه بیمارستان خاص.
آخرین اخبار