حجت الاسلام سادات گفت: ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو، تلنگری بر حافظه تاریخی ملت ایران است که نهضت اسلامی چه عقبه‌هایی را پشت سر گذاشته و چه خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده تا به این مرحله از عزت و سر بلندی رسیده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان ضمن تبریک روز دانشجو و یاد و خاطره َشهدای این روز تاریخی، اظهار داشت: شانزدهم آذرماه سالروز شهادت دانشجوی انقلابی شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا در سال ۱۳۳۲بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد است که به دنبال اعتراض به سفر ریچارد نیکسون به ایران در دانشگاه تهران توسط عمال سرسپرده و دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: خاطره این سه آذر اهورایی همچنان پس از گذشت قریب به ۷۰ سال برجبین دانشگاه و نهضت مردم ایران گرم و تازه است و در واقع تلنگری بر حافظه تاریخی ملت ایران است که نهضت اسلامی چه عقبه‌هایی را پشت سر گذاشته و چه خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده تا به این مرحله از عزت و سر بلندی رسیده است.

سادات تصریح کرد: این دانشجویان عزیز وقتی کرامت و غیرت ملی را در دوران حکومت ستمشاهی زیر چکمه استبداد داخلی و استعمار خارجی لگدمال دیدند با نثار خون پاکشان درس عزتمندی و ایثار را به همگان آموختند. 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اضافه کرد: دانشجویان به عنوان قشر تحصیلکرده و فرهیخته جامعه، افزون بر شخصیت اجتماعی خود، الگوی فکری و رفتاری سایر اقشار جامعه بوده و افق توقع از این قشر فرهیخته آن است که پیشقراولان عدالتخواهی، حق‌طلبی و دشمن‌ستیزی در جامعه بوده و با تلاش برای فتح قله‌های علمی و اخلاقی همراه با دشمن‌شناسی و ولایت‌مداری موجبات سیادت و اعتلای جامعه اسلامی را فراهم نمایند.

سادات اذعان داشت: هویت گریزی، دوری از آرمانخواهی و انفعال در برابر تمدن مهاجم غرب را از جمله مهم‌ترین آسیب‌های جنبش دانشجویی در ایران برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار