حمایت از مراکز درمان ماده ۱۵ در دستور کار حوزه‌های قضایی کرمان

معاون قضایی دادگستری کرمان گفت: مراکز درمان و کاهش آسیب ماده ۱۵ از سوی حوزه‌های قضایی سراسر استان حمایت می شوند.

 سید مهدی قویدل در بازدید از جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ با اشاره به اینکه این مرکز در راستای بهبود درمان سوء مصرف مواد مخدر فعالیت دارد، گفت: از طریق بهره برداری هدفمند و کاربردی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند سازمان‌های مردم نهاد، می‌توان گام موثری در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در جامعه برداشت.

معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه برای تقویت مراکز درمان وکاهش آسیب ماده ۱۵، راهکار و پیشهادات لازم در این خصوص را به تمامی حوزه‌های قضایی سراسر استان ارائه کرده ایم، افزود: همچنین باید برای پیشگیری از تحمیل هزینه به دولت در مراکز ماده ۱۶ که تاکنون نیز بازخورد و نتیجه مطلوبی در درمان و ترک معتادین را شاهد نبوده ایم ضرورت دارد از مرکز ماده ۱۵ و نهاد‌های مردمی فعال در این حوزه حمایت شود و در این جهت با فرهنگ سازی، از ظرفیت مردم در حل مشکلات خود استفاده شود.

وی ضمن ابراز قدردانی از عملکرد مطلوب و موفق این نهاد مردمی بیان داشت: اطلاع رسانی و همراه سازی مسئولین اجرایی، قضایی، امنیتی و... در استان اولین گام برای حمایت از فعالیت‌ها و عملکرد مطلوب نهاد‌های مردمی است و ضرورت دارد به منظور توسعه و حمایت از این اقدامات موفق، گام برداریم.

جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ یکی از سازمان‌های مردم نهاد در زمینه آموزش، پیشگیری، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد برای کمک به فردِ گرفتار در دام اعتیاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار