تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید با کیفیت محصولات کشاورزی گفت: سرانه تولیدات سالانه کشاورزی در این استان به‌ازای هر نفر ۳۰۰ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است.

حسین برزگر گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: سرانه سالانه تولید محصولات کشاورزی در استان هزار و ۷۰۰ کیلوگرم و در کشور هزار و ۴۰۰ کیلوگرم ثبت شده که این میزان در استان ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر است و سرانه تولید سالانه عسل، لبنیات و گوشت قرمز در استان ۲.۵ برابر کشور نسبت به سرانه جمعیت است.


بیشتر بخوانید


برزگر به توزیع هزار و ۴۷ تن مرغ منجمد در بازار چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۴۰ تن مرغ منجمد دیگر در انبار‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۱۵ تن گوشت قرمز منجمد در بازار چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال تاکنون یادآور شد: ۱۰۰ تن گوشت قرمز منجمد در انبار‌های استان وجود دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال هفت هزار تن مرغ در بازار استان توزیع و ۲۰۰ تن ذخیره‌سازی شد.

وی با اشاره به توزیع ۲۱ هزار و ۶۵۳ تن ذرت علوفه‌ای در چهارمحال و بختیاری در ۱۴۰۲ گفت: ۲۰۰ تن ذرت علوفه‌ای در انبار‌های استان موجود است.

برزگر به توزیع هزار تن جو و ذخیره‌سازی ۵۰۰ تن جو دیگر اشاره و تاکید کرد: امسال ۲ هزار و ۶۲۹ تن برنج در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

وی افزود: هم‌اکنون هزار و ۸۰۰ تن برنج برای کنترل بازار شب عید در انبار‌های چهارمحال و بختیاری ذخیره شده است.

برزگر تصریح کرد همچنین هزار و ۵۶۴ تن شکر خانوار، صنف و صنعت در چهارمحال و بختیاری توزیع و میزان ذخیره‌سازی هزار و ۳۰۰ تن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.