مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در دهه فجر امسال پنج پروژه در بخش آبخیزداری با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد ریال در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

محمود قلیزاده اظهار کرد: در دهه فجر امسال تعداد پنج پروژه حوزه منابع طبیعی استان با اعتبار بیش از ۶۵ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی و کنترل سیلاب بوده که در شهرستان‌های سرعین، کوثر، گرمی، اصلاندوز و اردبیل اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با افتتاح پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در دهه فجر در استان ۴۵۰ نفر از مزایای این پروژه‌ها در پنج روستای استان برخوردار خواهند شد.

قلیزاده با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: امیدواریم با مشارکت مردم در اجرای این پروژه‌ها گام بلندی در راستای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری برداریم.

او بیان کرد: پروژه‌های یاد شده با هدف کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی، تقویت آب چشمه‌ها و قنوات، کاهش اثرات خشکسالی و تقویت سفره‌های آب‌های زیرزمینی اجرایی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.