بازرسی از ۶۲ هزار و ۶۸۶ مورد از واحد‌های عرضه فرآورده‌های دامی قزوین

معاون سلامت دامپزشکی قزوین گفت: در ۹ ماه نخست امسال، ۶۲ هزار و ۶۸۶ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شد.

 

امیر جوادی معاون سلامت دامپزشکی قزوین گفت: در ۹ ماه نخست امسال، ۶۲ هزار و ۶۸۶ مورد بازرسی از واحد‌های تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام شد.

جوادی، کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان را به صورت مستمر برشمرد و تاکید کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون بر ۱۶ میلیون ۷۲۵ هزار و ۱۷۱ مورد ذبح دام و طیور از نظر بهداشتی و شرعی نظارت شده است.

به گفته این مسئول، مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه فرآورده دامی تاریخ گذشته و یا غیربهداشتی، مراتب را برای بررسی موضوع بلافاصله با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی در تمامی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

جوادی با بیان اینکه بسته بندی گوشت و مرغ غیرمجاز جزو تخلفات بهداشتی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: به بسته بندی‌هایی با این روش، شناسه‌ای تعلق نمی‌گیرد و بدون نظارت دامپزشکی انجام هم صورت گرفت که در صورت مشاهده بازرسان دامپزشکی به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

معاون سلامت دامپزشکی قزوین یادآور شد: کشتارگاه‌های دام و طیور، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، سردخانه ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و اماکنی مانند توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، هتل ها، رستوران‌ها و سایر اماکنی که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌کنند، تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار