۲۳۵ هزار دانش‌آموز آذربایجان‌غربی از شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۲۳۵ هزار دانش‌آموز استان از شیر رایگان در سال تحصیلی جاری بهره‌مند می‌شوند.

جواد حمیدی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۳۵ هزار دانش‌آموز در استان از شیر رایگان بهره مند می شوند، گفت: با تامین شیر مورد نیاز این طرح پس از ۶ سال وقفه دانش آموزان استان از شیر رایگان استفاده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف است طرح توزیع شیر رایگان را در مدارس ابتدایی دولتی اجرایی کند که در این خصوص اهتمام ویژه‌ای در آذربایجان غربی داریم.

حمیدی با بیان اینکه این اقدام به میزان ۷۵ نوبت در طول سال تحصیلی یعنی ۲ نوبت در هفته انجام می‌شود، ادامه داد: سعی می‌شود از شرکت‌های نیمه راکد در این زمینه استفاده شود تا آن‌ها نیز از اجرای این طرح بهره‌مند شوند.

 اهمیت مصرف شیر برای کودکان و نوجوانان در تغذیه این گروه سنی تا اندازه‌ای است که آخرین چهارشنبه ماه سپتامبر هر سال از سوی سازمان جهانی غذا (فائو)، روز جهانی شیر مدرسه نامگذاری شده است تا دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این کمبود مهم تغذیه‌ای را جبران کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.