۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی کشور تحصیل می کنند

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی مشغول تحصیل می باشند.

محمد مصطفوی معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۵۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند اما از سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمات دریافت کنند. این دانش آموزان معمولا دیرآموز، کم شنوا یا کم‌بینا هستند که امکان حضور و تحصیل آنها در مدارس عادی وجود دارد.

وی افزود: هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی است که البته دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بالای ۷۰ درصد در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.

مصطفوی در خصوص وضعیت دانش آموزان با نیازهای ویژه بعد از تحصیل یادآور شد: هدایت تحصیلی و آمایش شغلی دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بعد از فراغت آنها از تحصیل گنجانده شده است.

وی توضیح داد: آمایش شغلی و هدایت تحصیلی این دانش آموزان بر اساس نیازسنجی منطقه محل سکونت آن‌ها است که مدارس با ایجاد رشته‌های بومی دارای آینده شغلی و بازار کار یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند.

مصطفوی در مورد مناسب‌سازی مدارس و معابر عمومی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هم اضافه کرد: هرچند در سنوات گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفت اما وضعیت مناسب سازی در مدارس و معابر عمومی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از سال گذشته به طور جدی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش و شهرداری‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه را سازمان آموزش و پرورش استثنایی و ۵۰ درصد هم به خصوص در کلان شهرها توسط شهرداری ها پرداخت می شود.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۷۹۰ مرکز جامع سنجش و آموزش در کل کشور راه‌اندازی شده است که در این مراکز خدمات توانبخشی، سنجش، گفتاردرمانی، کاردرمانی و مشاروه به دانش آموزان و بچه های با نیازهای ویژه ارائه می شود و کودکان زیر ۶ سال با نیازهای ویژه از همان دوران کودکی در مهدهای کودک آموزشهای اولیه را فرا می‌گیرند.

۷۰ هزار دانش آموزش در مدارس استثنایی کشور تحصیل می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.