زمین ساخت نزدیک به ۲۵ هزار مسکن ملی در اردبیل تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت که تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۴ هزار و ۸۷۷ واحد مسکن ملی تامین شده است.

محبوب حیدری امروز در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از سایت شهرک شهید سلیمانی اردبیل در باره اجرای برنامه طرح نهضت ملی مسکن گفت: در سراسر استان اردبیل برای ساخت ۷۹ هزار و ۱۲۳ واحد در چهار سال برنامه‌ریزی شده که حدود ۱۲۰ هزار متقاضی نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۳۰۰ نفر تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۸۵۷ نفر مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و یا بالاتر وجه واریز کردند، افزود: تا امروز برای ۲۱ هزار و ۲۱۶ نفر تخصیص پروژه شده و برای ۳۳ هزار واحد تامین مورد نیاز زمین شده است.

به گفته او، تا امروز فونداسیون ۱۶ هزار و ۱۲۴ واحد اجرا و در کل از ۲۸ هزار و ۸۵۷ واحد برای ۲۴ هزار و ۸۷۷ واحد زمین تامین شده است.

حیدری گفت: در سه شهر اردبیل ، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با کمبود زمین مواجه هستیم که در شهر اردبیل برای احداث چهار هزار واحد زمین نیاز است.

او همچنین در خصوص آخرین وضعیت شهرک شهید سلیمانی تصریح کرد: این شهرک که در فضایی به مساحت ۶۴۵ هکتار اجرا می‌شود، برای احداث ۱۵ هزار واحد تعریف شده بود که به این تعداد یک هزار واحد دیگر اضافه می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ، تاکنون برای احداث ۱۴ هزار و ۹۶۰ واحد با ۱۲ پیمانکار قرارداد منعقد شده است

حیدری با بیان اینکه اجرای این طرح در یک بازه زمانی ۲ ساله تعریف شده اسـت، افزود: عملیات اجرایی این شهرک از اول تیرماه شروع شده و در این مدت برای ۹ هزار و ۱۰۰ واحد فونداسیون اجرا شده و میزان پیشرفت فیزیکی آن ۲۰ درصد است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.