آنروا: صد روز جنگ برای مردم غزه صد سال گذشت

کمیسر کل سازمان بین المللی آنروا با اشاره به جنگ در غزه تاکید کرد: مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی و غم و اندوه عظیم در ۱۰۰ روز گذشته، انسانیت ما را لکه‌دار کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل سازمان بین المللی آنروا در غزه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه به دلیل بمباران (اسرائیل)، فلسطینی‌ها طی صد روز اخیر در معرض بزرگترین آوارگی از سال ۱۹۴۸ تاکنون قرار گرفته اند، افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به پناهگاه‌های آنروا پناه برده و مجبور به زندگی در شرایط غیرانسانی شدند.

به گزارش روسیا الیوم، لازارینی با بیان اینکه ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه مانند ۱۰۰ سال گذشته است، توضیح داد که اکثر ساکنان غزه زخم‌های جسمی و روانی ناشی از حملات را تا آخر عمر با خود به همراه خواهند داشت.

وی افزود: با وجود تماس‌های مکرر، آتش‌بس بشردوستانه برای جلوگیری از کشتار مردم غزه و امکان ارسال امن غذا، دارو، آب و سرپناه هنوز عملی نشده است و فرارسیدن زمستان شرایط زندگی را به ویژه برای کسانی که در "فضای باز" زندگی می‌کنند، وخیم‌تر کرده است. 

کمیسر کل آنروا در بیانیه خود افزود: مردم در شرایطی غیرانسانی به سر می‌برند که در آن بیماری‌ها از جمله در بین کودکان شیوع پیدا کرده، زندگی غیرممکن شده و به سرعت به سمت قحطی پیش می‌رویم.

وی گفت: کودکان در غزه شرایط دلخراشی دارند. یک نسل کامل از کودکان از آسیب‌های روانی رنج می‌برند و سال‌ها طول می‌کشد تا بهبود یابند.

ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را در نوار غزه آغاز کرده است که تا دیروز شنبه بیش از ۲۳۰۰۰ کشته و حدود ۶۰۰۰۰ مجروح بر جای گذاشته است که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
الهی نابود باد اسرائیل وآمریکا و انگلیس و همدستانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۵ دی ۱۴۰۲
الهی نابود باد اسرائیل وآمریکا و انگلیس و همدستانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۵ دی ۱۴۰۲
مرگ بر صهیونیستها
آخرین اخبار