اعتراضات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در مکزیک به خشونت کشید+ فیلم

اعتراضات گروهی از مخالفان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به رفح در مقابل سفارت این رژیم در پایتخت مکزیک، با مداخله پلیس به خشونت کشید.

 شبکه تلویزیونی تله دیاریوی (Telediario) مکزیک گزارش داد، اقدام اعتراضی در مقابل سفارت (رژیم) اسرائیل در مکزیکوسیتی به درگیری خشونت آمیز با پلیس منجر شد. در این درگیری‌ها شش نفر دچار سوختگی و تعدادی از خبرنگاران زخمی شدند.

این گزارش افزود: حدود ۸۰ نفر از معترضانی که سه شنبه شب در مقابل سفارت رژیم اسرائیل گرد آمده بودند تلاش کردند از موانع ایجاد شده عبور کنند، اما گارد محافظتی از این سفارت که با مقامات پلیس شهر پشتیبانی می‌شدند برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرده و معترضان نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به آن واکنش نشان دادند.

بر اساس گزارش این رسانه مکزیکی، این اعتراضات و درگیری‌ها که بر اساس گزارش ها، زنان نیز عمدتا در آن شرکت داشتند برای حدود دو ساعت ادامه داشت و فردی بازداشت نشد. اما تعدادی از خبرنگارانی که این اعتراضات را پوشش می‌دادند در طول درگیری‌ها زخمی شدند.

تله دیاریو به نقل از مقامات پلیس مکزیکوسیتی اعلام کرد که در جریان درگیری‌ها چهار مامور پلیس و دو زن زخمی شدند و قسمت‌های مختلفی از بدن آنها دچار سوختگی شد و تحت درمان پزشکان قرار گرفتند.

رسانه مکزیکی نوشت: این اعتراضات علیه حملات اخیر رژیم اسرائیل به اردوگاه پناهندگان در جنوب غزه برگزار شد.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با حمله به چادر‌های پناهندگان فلسطینی در شهر رفح دستکم ۴۰ نفر از آنها را به شهادت رساند و ده‌ها تن نیز زخمی شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در صفحه اجتماعی خود در ایکس ضمن بازتاب این درگیری‌ها نوشت: معترضان در مقابل سفارت (رژیم) اسرائیل در مکزیکوسیتی تظاهراتی بر پا کردند که به درگیری با پلیس منجر شد و تا جایی که معترضان به سوی ماموران پلیس حتی سنگ و کوکتل مولوتوف نیز پرتاب کردند. در این درگیری‌ها شش نفر زخمی و تعدادی از روزنامه نگاران هم زخمی شدند.

برچسب ها: رفح ، جنگ غزه ، مکزیک ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار