واریز بیش از ۳ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از واریز ۳ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال درآمد مالیاتی در ۹ ماه امسال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و عشایری استان خبر داد.

کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان این که در ۹ ماهه امسال ۳ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و عشایری استان واریز شده است گفت: از این مبلغ، هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، هزار و ۱۳ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۹۸ میلیارد ریال به حساب روستا‌های فاقد دهیاری و ۳۳۲ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده است.

او در خصوص سایر مصارف و هزینه‌کرد مالیات در ۹ ماهه امسال  افزود: تا پایان آذر امسال، مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه جانبازان و معلولان و مبلغ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال به عنوان مالیات سلامت به حساب بهداشت و درمان واریز شده است.


بیشتر بخوانید


کریمدادی ادامه داد: مالیات ابزاری برای توزیع بهتر و عادلانه‌تر درآمدهاست، اما هزینه شدن بخش قابل توجهی از درآمد‌های مالیاتی برای تأمین امکانات بهداشتی و تخصیص بخش چشمگیری از این درآمد‌ها به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها برای توسعه امکانات رفاهی می‌تواند مشوقی برای پرداخت مالیات باشد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار