کربی: با شرکایمان در حال گفتگو برای آزادی اسرای اسراییلی هستیم

سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید از تلاش‌های واشنگتن برای آزادی اسرای صهیونیست از غزه خبر داد.

گرچه آمریکا چشم خود را در برابر نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی بسته است، اما واشنگتن به دنبال تعهدی که در برابر تل آویو دارد به دنبال حل و فصل کردن مشکلات این رژیم از جمله آزادی اسرای صهیونیست از دست حماس است.

به گزارش الجزیره، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد آمریکا در حال گفتگو با متحدان خود برای آزادی اسرای اسراییلی از غزه است. 

کربی در ادامه از پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون گزارش روز گذشته آکسیوس که اعلام کرده بود اسراییل به حماس پیشنهاد آزادی اسرا در قبال توقف ۲ ماهه جنگ را داده است، اجتناب کرد.

وی درباره تلاش‌ها برای رسیدن حماس و رژیم صهیونیستی به توافق گفت: من نمی‌خواهم جلوتر از وقوع اتفاقی درباره آن سخن بگویم. با این حال، گفتگو‌ها برای دستیابی به توافقی جهت آزادی اسرای صهیونیست بسیار هوشیارانه و جدی در حال انجام است. 

کربی در ادامه علی رغم مخالفت‌های دائمی آمریکا با قطعنامه‌های شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه، گفت: واشنگتن کاملا آماده است از توقف بلندمدت بشردوستانه جنگ در غزه برای خروج اسرای صهیونیست و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه حمایت کند. 

آمریکا تاکنون ۲ بار قطعنامه‌های شورای امنیت برای پایان بخشیدن به جنگ غزه را وتو کرده است. همچنین واشنگتن اصلی‌ترین تامین کننده تسلیحات مورد نیاز اسراییل برای نسل کشی فلسطینیان محسوب می‌شود.

برچسب ها: جان کربی ، جنگ غزه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
کربی جان مدرک وپُستَت را چند خریدی چرا میخواهید خود را انسان دوست نشان دهید
آخرین اخبار