طرح بهبود مدیریت ۱۸ هزار رأس دام سنگین در استان همدان

طرح بهبود مدیریت گاو شیری در زمینه‌های تغذیه، فنی و بهداشتی با ظرفیت ۱۸ هزار رأس با همکاری اتحادیه دامداران استان همدان کلید خورد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این طرح با مشارکت دامداران و از سوی اتحادیه دامداران استان همدان انجام می‌شود و در قالب آن ماهیانه ۶ هزار و ۸۰۰ راس دام سنگین رکورد گیری می‌شود.

عادل بصیری محمدپور درباره طرح‌های اصلاح نژاد برای گاوداری ها، گفت: طرح تأمین ۲ هزارو ۲۳۰ دوز اسپرم به شکل رایگان برای تلقیح مصنوعی در گاوداری‌های استان با هدف اصلاح نژاد نیز در حال اجراست.

او گفت: در دامداری‌های صنعتی هدف از بهبود مدیریت افزایش تولید شیر و در دامداری سنتی هدف تولید گوشت بیشتر است.

مدیر دام جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه نرخ قیمت نهاده در بازار و بازارگاه تفاوت زیادی ندارد، گفت: شرکت‌های پشتیبانی جهاد می‌توانند نهاده را به شکل مدت دار در اختیار دامدار قرار دهند.

او گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی دامداری‌ها، نهاده از طریق بازارگاه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

بصیری گفت: قیمت سویا در بازار کاهش داشته و از ۳۷۰ هزار ریال به حدود ۲۶۰ هزار ریال رسیده و نرخ جو در بازارگاه ۸۸ هزار ریال و در بازار ۹۰ هزار ریال است

او گفت: اکنون وضعیت برای نگهداری دام سبک و سنگین بهتر شده است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه ضزورت دارد دامداری‌های صنعتی و سنتی توجیه اقتصادی باشند و از لحاظ سرمایه کمک شوند، گفت: آن‌ها باید از طریق بنیاد برکت از لحاظ نقدینگی کمک شوند.

این مسئول گفت: آموزش به دامداران برای نگهداری دام‌ها در بهترین حالت می‌تواند در بازدهی دام موثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار