قنبری:

سخنران ۱۲ بهمن آیت‌الله اراکی و ۲۲ بهمن سید ابراهیم رئیسی خواهند بود

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) دو مفهوم جهانی هستند و باعث تحول بنیادی در جامعه ایران شدند.

حشمت‌الله قنبری رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری اظهار کرد: انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) دو مفهوم جهانی هستند و در این ۴۵ سال هیچ کدام از این دو مورد بررسی و تبیین درست و واقعی قرار نگرفته‌اند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) منحصر به فرد، دوراندیش و سعادت محور بود بیان کرد: مردم از امام و انقلاب خود، استقلال، آزادی و نظام اسلامی می‌خواستند، از زمان پیروزی انقلاب مسئولیتی در تبیین انقلاب بر دوش ما قرار گرفت.

قنبری می‌گوید: محور مقاومت اسلامی امروز هیمنه قدرت نظام سلطه را تحقیر کرده و خواسته‌های این نظام عملی نشده این از دستاورد‌های مقاومت و انقلاب ما است. 

وی درباره بزرگداشت دهه فجر با اشاره به اینکه مشارکت پر شور و آینده روشن برای شعار دهه فجر امسال انتخاب شد گفت: از مدت‌ها قبل، کمیته‌های برگزاری این مراسم در استان‌های مختلف مشغوب به کار هستند و ۲۲ بهمنمردم، ارزش‌های خود را به دنیا نشان می‌دهند.

 قنبری درباره روند نامگذاری روز‌های دهه فجر اظهار کرد: انقلاب ما صرفا فرهنگی نبود و انقلابی بر اساس فطرت انسان و سرنوشت کشورمان بود، به لحاط سیاسی و اجتماعی در دوران پهلوی تلخ‌ترین دوران ایران را داشتیم.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی می‌گوید: انقلاب اسلامی باعث تحول در جامعه شد. برای دهه فجر امسال بیش از ۳۰ هزار پروژه عمرانی با هزینه ۶۳۰ همت در نظر گرفته شده و باید با برنامه ریزی دقیق به آن چه که انقلاب اسلامی ما به دنبالش بود برسیم. اکنون اشکالات و کاستی‌هایی وجود دارد، اما باید به خواسته‌های اصلی انقلاب برسیم.

وی افزود: دهه فجر میراث انقلابی و یادگار تاریخی برای ما است، دهه فجر مظهر انسجام و اتحاد مردم است و امروز حضور باشکوه مردم کاری کرده که دشمنان نتوانند چشم بد به نطام ما داشته باشند.

وی افزود: در ۲۱ بهمن امسال در سراسر مساجد گرامیداشت شهدای کرمان را خواهیم داشت و راهپیمایی ۲۲ مقدمه‌ای می‌شود برای انتخاباتی که بسیار مهم است.

وی ادامه داد: این مراسم در تهران در ساعت ۹.۳۳ لحظه ورود امام (ره) در مرقد امام خمینی آغاز می‌شود همچنین از گلدسته‌های مساجد و بقاع متبرکه راس این ساعت نوای الله اکبر پخش می‌شود. ناقوس کلیساها، سوت قطار‌ها و کشتی‌ها به صدا درخواهد آمد همچنین رژه موتورسواران (نیرو‌های مسلح) در مسیر حرکت امام خمینی در روز ۱۲ بهمن از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

قنبری افزود: گلباران مسیر حرکت امام خمینی (ره) توسط بالگرد‌ها نیز انجام می‌شود. به دلیل تعطیلی در روز پنج شنبه، مدارس امروز شاهد برگزاری برنامه‌های پیروزی انقلاب بودند. ویژه برنامه گلباران جایگاه جلوس حضرت امام فردا ساعت ۱۱ صبح در کنار قطعه ۱۷ بهشت زهرا (س) انجام می‌شود. روز ۱۹ بهمن نیز مراسم مهمانی لاله‌ها در سراسر کشور برگزار خواهد شد که جزئیات برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

قنبری گفت: در عرصه ملی در گلزار شهدای بهشت‌زهرای تهران، در عرصه استانی در گلزار شهدای کرمان، در عرصه روستایی نیز روستای شهید آباد بهشهر مازندران، در عرصه شهرستانی گلزار شهدای اهل‌تسنن شهرستان دُرمیان خراسان جنوبی و گلزار شهدای ادیان توحیدی آرامستان شهدای ارامنه تهران گلباران خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعال شدن ۲۸ کمیته در ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های ستاد تحت مسئولیتش برای دهه فجر ۱۴۰۲ پرداخت و سخنران روز ۱۲ بهمن را آیت الله اراکی و سخنران ۲۲ بهمن را آیت‌الله رئیسی اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار