از زمان حمله هفتم اکتبر تاکنون ۶ هزار و ۸۷۰ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

حمله هفتم اکتبر نیرو‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سرزمین‌های اشغالی تلفات سنگینی بر دشمن صهیونیست تحمیل کرد. با این حال، شاید مهمترین محور این عملیات، به اسارت درآوردن بیش از ۲۴۰ صهیونیست بود. با این وجود، مقامات تل آویو کوشیده اند با دستگیری گسترده غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، زندان‌های خود را از اسرا پر کرده تا این غیرنظامیان را با اسرای صهیونیست در دست حماس مبادله کنند. 

به گزارش الجزیره، جامعه زندانیان فلسطینی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون اشغالگران صهیونیست  به بازداشت ۶ هزار و ۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری اقدام کرده اند. 

این بیانیه می‌افزاید: تنها طی یک ماه گذشته، صهیونیست‌ها با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، یک هزار و ۲۳۶ فلسطینی را بازداشت کرده اند. در میان افراد بازداشت شده نام ۳۰ زن و ۷۳ کودک به چشم می‌خورد. 

جامعه زندانیان فلسطینی با اشاره به رفتار‌های هتاکانه صهیونیست‌ها با اسرای فلسطینی و شرایط نامساعد این افراد در زندان‌های اسراییل، خاطر نشان می‌کند: افراد دستگیر شده و خانواده‌های آن‌ها هدف حملات صهیونست‌ها قرار گرفته اند که طی آن با این افراد بدرفتاری شده، و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. حتی صهیونیست‌ها در مواردی با بازداشت خویشاوندان به دنبال اعمال فشار بر فلسطینیان به منظور تحویل فرد مورد نظر بوده اند. 

مقامات فلسطینی و گروه‌های حقوق بشری می‌گویند صهیونیست‌ها حتی از این موارد نیز پا را فراتر گذاشته و اقدام به توقیف اجساد فلسطینیان کرده و از بازگرداندن پیکر شهدا به خانواده هایشان اجتناب می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار