جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی در ریاض؛

عنایتی: ایران در همکاری با پادشاهی عربستان جدی است

سفیر ایران با اشاره به مناسبات تهران و ریاض طی ۶ ماه گذشته تاکید کرد که این روابط با سرعت و دقت به پیش می‌رود.

مراسم شکوهمند روز ملی و جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور معاون امیر منطقه ریاض، معاون تشریفات وزیر خارجه عربستان سعودی، مدیران و مقامات وزارت خارجه، تنی چند از مقامات نظامی محل، جمعی از مقامات دولتی، فرهنگی، رسانه‌ای و... سعودی، سفرا و دیپلمات‌های مقیم عربستان و نمایندگان سازمان‌های منطقه‌ای در "کاخ فرهنگ" منطقه "حی السفارات" شهر ریاض برگزار گردید. 

در این مراسم، سفیر کشورمان به ترسیم چارچوب سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و اضافه کرد: کشور‌های منطقه می‌توانند با تشکیل یک مجمع گفتگوی منطقه‌ای بنای کار بلند مدتی را در منطقه پی‌ریزی نمایند. 

علیرضا عنایتی با اشاره به مناسبات ایران و عربستان طی ۶ ماه گذشته تاکید کرد که این روابط با سرعت و دقت به پیش می‌رود و ج. ا. ایران در ایجاد بنای همکاری مستحکم با پادشاهی عربستان جدی است. 

سفیر ایران در ادامه با محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم مسئولیت پذیری جامعه جهانی در مواجهه با نسل کشی فلسطینیان تاکید کرد. 

در این مراسم گروه موسیقی سنتی "سروش مولانا" به اجرای قطعاتی از موسیقی فاخر ایرانی پرداخت.

همچنین در حاشیه سالن برگزاری مراسم قطعاتی از صنایع دستی و اقلام فرهنگی سنتی کشورمان از جمله قلمکاری، میناکاری، تصاویر دیدنی از ایران و فرش‌های ایرانی نیز به نمایش درآمد. 

این اولین برنامه روز ملی کشورمان در ریاض بعد از سرگیری روابط دوکشور است.

معاون امیر منطقه ریاض، مدیران و مقامات وزارت خارجه در

عنایتی در

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چاپلوس و ببین ... کل دنیا رو باج میدین که با امریکا نباشید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
کاش بجای تملق و التماس کشورهای دشمن تعادل در روابط شرق وغرب را انجام میدادید باعزت و منافع متقابل
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۱:۰۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
واقعا؟جدی هستید؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۱۰:۱۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
دست رد به سینه سعودی و بن سلمان نباید زده شود سعودی ها گاو شیرده آمریکا تنها نباید باشند خسارات زیادی سعود طی چهل و پنج سال گذشته به نظام و انقلاب و مردم شریف ایران وارد کرده است که اکنون با مدارا وقت تلافی به نیکی از طرف خاندان سعودی بسمت ایران با عظمت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
الان شدن پادشاهی عربستان؟! تا پارسال که سعودی ها خائن بودن و از امریکا و اسراییل بدتر بودن؟! یهو پاک شدن ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
از کجا بدونیم راست می گویید؟
حتی یک عکس هم از این مراسم انتشار نشده ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
برگزاری این جشن از جنبه های دارای اهمیت تاریخی است بعد از پیروزی انقلاب صدام خود را سردار قادسیه خوان تا بار دیگر حماسه ان سردار قادسیه که از همین سرزمین برخاسته بود را دوباره در این مملکت تکرار کرده و نام خود را به سعد ابن ابی وقاص بعنوان دومین سردار قادسیه در جهان عرب ثبت کند که موفق نشده و امروز برگزاری این جشن در ریاض نشان از وقوع یک طوفان تاریخی دارد که بشریت نظیر ان را ندیده و نخواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۰۸:۱۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : عربستان سعودی زیر سلطه صد درصدی و از کارگذاران سیاستهای آمریکایی‌ها بوده هستند و عمرا با عقیدتی سیاسی نظام مقدس ایران اسلامی هم سو و همراه نبوده و نخواهند شد مگر اینکه از زیر بار سلطه ابرقدرتی آمریکایی‌ها خودشان را خارج کنند که آل سعودی هرگز چونین کاری را نخواهد کرد بخاطر تمامی منافعش در جهان بین المللی است اینم که می بینید این حرکت رو برای جشن ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ انجام دادند از سیاست دیپلماسی موقتشان با ایران اسلامی است برای منافع موقتشان با ایران اسلامی اگر نه کلا غش کردند طرف غرب و آمریکایی‌ها عمرا بیان طرف ایران و روسیه مجر آل سعودی برکنار فروپاشی شوند و یک نظام جدید مردمی متشکل از اعراب حجاز تشکیل شود یک دولت حکومت اسلامی فراگیر تشکیل شود و نظام پادشاهی آل سعودی فروپاشی شود در غیر این صورت عمرا با عقیدتی سیاسی نظام دولت ایران اسلامی همسو و همراه نخواهند شد مگر فقط در زمینه های تجاری محدود . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چه ساختمانی از قصرهای شاهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
Yjc کاش این چند کلمه رو هم چاپ نمیکردی.چرا سرته مطلب رو سانسور کردی.مگر چه گفتم.عکسی که ابتدا زده بودید.جای سرسبز و شیک و ساختمان کنسولگری گفتم چه ساختمان شیکی از قصر شاهان هم شاهاناته تره.آیا این سانسور داشت.میدونم اینم چاپ نمیکنید چون انتقاد از شما کردم
آخرین اخبار