استرالیا امروز سه‌شنبه برنامه‌ای را منتشر کرد که بر اساس آن ناوگان دریایی این کشور تا ۱۰ سال آینده دو برابر خواهد شد.

استرالیا امروز سه‌شنبه برنامه‌ای ده ساله برای دو برابر کردن ناوگان کشتی‌های جنگی اصلی خود و افزایش ۷ میلیارد دلاری هزینه‌های دفاعی را با توجه به تسریع رقابت تسلیحاتی در آسیا و اقیانوسیه ترسیم کرد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بر اساس این طرح، استرالیا نیروی دریایی متشکل از ۲۶ کشتی رزمی سطحی خواهد داشت که در حال حاضر ۱۱ کشتی است. ریچارد مارلز وزیر دفاع این کشور گفت: این بزرگترین ناوگانی است که ما از پایان جنگ جهانی دوم خواهیم داشت.

او افزود: نیروی دریایی استرالیا باید بتواند ایمنی و امنیت مسیر‌های کشتیرانی ما را تضمین کند، زیرا این مسیر‌ها برای شیوه زندگی و رفاه ما ضروری هستند.

استرالیا شش ناوچه کلاس شکارچی، ۱۱ ناوچه چند منظوره و شش کشتی جنگی مدرن بدون سرنشین خواهد ساخت. تعدادی از کشتی‌ها به موشک‌های کروز تاماهاوک با قابلیت انجام حملات دوربرد در عمق خاک دشمن مجهز خواهند شد که ابزار مهمی برای بازدارندگی است.

این اعلامیه پس از افزایش گسترده قدرت نظامی چین و روسیه و در بحبوحه رویارویی فزاینده بین متحدان واشنگتن با آن‌ها منتشر می‌شود. استرالیا ائتلاف نظامی OCOS را با آمریکا و انگلیس تشکیل داده است که به ویژه به دنبال مقابله با نفوذ چین در اقیانوس آرام جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا میخواد چین رو محاصره کنه
آخرین اخبار