برنامه تبلیغاتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۲۴ شب گذشته شروع شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مطابق قانون تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز سوم اسفند شروع شده و به مدت یک هفته تا نهم اسفند ادامه دارد.

نظری افزود: با توجه به مواد ۷۰ تا ۸۰ قانون که ناظر بر نحوه تبلیغات و نحوه حضور افراد در ستاد‌های تبلیغاتی است قانونگذار الزاماتی را برای نامزد‌ها ترسیم کرده است.

او از همه نامزد‌ها خواست تا دقت لازم را در این خصوص داشته باشند و اضافه کرد: در بحث ایجاد ستاد انتخاباتی هر نامزد می‌تواند در حوزه یک ستاد اصلی داشته باشد و در شهرستان‌ها و دهستان‌ها بر اساس ضوابطی که وجود دارد می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: آنچه مورد تأکید قرار گرفته نصب تصاویر از سوی نامزد‌ها و طرفداران آنها است که باید مورد توجه قرار گیرد.
نظری از نامزد‌ها خواست عکس و تبلیغات خود را در محل‌ها و اماکنی که مشخص شده نصب کنند و دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

او افزود: تا الان موردی از تخلفات در این حوزه از شهرستان‌ها گزارش نشده و این موضوع مورد توجه ستاد انتخابات و هیئت اجرایی استان است و چنانچه موردی دیده شود مستندسازی خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: استان مرکزی با هزار و ۸۶ صندوق اخذ رأی در شش حورزه اصلی و ۱۸ حوزه فرعی روز ۱۱ اسفند کار اخذ رأی را از مردم انجام خواهد داد.

نظری افزود: بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی پای صندوق اخذ رأی هستند و عوامل انتظامی برای صندوق‌های اخذ و شعبات ثابت و سیار در نظر گرفته شده، اطلس امنیتی انتخابات را طراحی کردیم و همه امکانات، اقدامات و تجهیزات در اختیار ستاد انتخابات و هیات نظارت قرار گرفته است.

او به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد در بحث ماده ۱۳ دقت لازم را داشته باشند و بدون هیچ نوع ایراد همه امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار ستاد انتخابات استان قرار گیرد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: هیچ یک از اشخاص دستگاه‌های اجرایی نباید در ستاد‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و این افراد حق دفاع و حمایت از فرد خاصی چه در کِسوت حقیقی و چه حقوقی را ندارند و اگر در این حوزه تخلفی صورت گیرد به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.