با شکل گیری برخی ائتلاف‌ها در حوزه‌های انتخابیه، ۵۱ کاندیدای حوزه‌های انتخابیه استان کردستان انصراف دادند و آمار نهایی به ۱۳۳ نفر رسیده است.

اکنون که تنها ۲ روز به انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری باقی مانده، شور انتخاباتی در استان شکل گرفته و نماینده ها در تکاپوی تبلیغات در فرصت باقی مانده هستند.

در آخرین اخبار رسمی ۱۸۴ نامزد در پنج حوزه انتخابیه در کردستان تایید نهایی شده بودند که از این تعداد براساس اعلام رییس ستاد انتخابات استان ۱۳۳ نامزد باقی مانده و مابقی انصراف دادند یا با دیگران ائتلاف کرده اند.

در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۶۵ نفر تایید نهایی شده بودند که بعداز انصراف تعدادی از این نامزدها، برای کسب ۲ کرسی از این حوزه در بهارستان ۴۸ نفر با هم به رقابت می‌پردازند.

تعداد نامزد های تایید نهایی شده در حوزه انتخابیه سقز و بانه، با انصراف پنج نفر، اکنون به ۱۶ نفر ترسیده است.

براساس بررسی‌های انجام شده در این حوزه، علی احمدی و سید حاتم قاسمی به نفع «ع. ر»، سیروس خالدیان، آزاد فتاحی و هیوا شریف زاده به نفع «ف. م» از انتخابات کناره گیری کردند.

تعداد نامزد‌های تایید شده در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان از ۳۶ نفر به ۲۴ نفر رسیده است که بر اساس بررسی‌های انجام شده زهرا فاضلی نیکو، محمد صالحی و محمد خالدیان با «پ. الف» ائتلاف کردند.

توحید مرشدی، مرتضی تقی، علی احمدی و نادعلی معظمی هم با «م. ش» ائتلاف و فواد محمدی هم به نفع «ع. ح» از کارزار انتخابات کناره گیری کردند، روح الله ورمقانی نامزد این حوزه هم بدون حمایت از کسی انصراف داد.

در حوزه انتخابیه بیجار هم ۳۲ نفر تایید نهایی شدند که از این تعداد سه نفر انصراف داده‌اند و زمزمه‌هایی هم مبنی بر انصراف یکی دیگر از کاندیدا‌های این حوزه به نفع «ح. ک» وجود دارد.

در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد هم آمار نامزد‌های تایید نهایی شده ۳۸ نفر بود که ۱۷ نفر از ادامه رقابت کناره‌گیری کردند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.