ثبت بیش از ۱۰ میلیون اعمال قانون فقط برای تخلفات ساکن

فیروز کشیر گفت: مهم‌ترین دلیل ترافیک در روز‌های پایانی سال همین تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله است.

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت : مهم‌ترین علل و دلیل ترافیک در روز‌های پایانی سال همین تخلفات ساکن مانند توقفات دوبله است. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در ۱۱ ماه سال جاری تاکنون ۱۰۱۵۵۷۵۰ (ده میلیون و صد و پنجاه و پنج هزار و هفتصد و پنجاه) فقره اعمال قانون فقط در بحث تخلفات ساکن در شهر تهران توسط همکاران بنده صورت گرفته است. 

او تصریح کرد: ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت به موضوع تخلفات ساکن پرداخته است.توقف در فاصله ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شیر‌های آب آتش نشانی، ورود و خروجی مراکز اتش نشانی، پلیس و بیمارستان‌ها و مراکز امداد و نجات کلا ممنوع است. 

سرهنگ کشیر گفت: با توجه به اینکه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و شهروندان به مراکز خرید مراجعه می‌کنند و ترافیک در این روز‌ها زیاد است بطبع این ترافیک هم به آن افزوده می‌شود و مردم در تلاش هستند بعد از اینکه از محل کار و دانشگاه و ... خارج می‌شوند به اتفاق خانواده به مراکز خرید مراجعه می‌کنند. 

او گفت: برخی مواقع راننده پشت فرمان نشسته و خانواده وی به مغازه مراجعه می‌کنند و می‌گویند الان ما سریع باز می‌گردیم واین دوبله ایستادن‌ها و توقفات و تخلفات ساکن خود باعث سد معبر و ایجاد ترافیک می‌شود و باعث می‌شود که دیگر شهروندان در یک ترافیک مصنوعی قرار بگیرند. 

فیروز کشیر تصریح کرد: رانندگان می‌توانند با مراجعه به پارکینگ‌هایی که به هر حال در اطراف محل مراجعه وجود دارد مراجعه نموده و یا به محلی که موجب سد معبر نشود مراجعه کرده و در آن محل به صورت صحیح پارک کنند.

ارسال پیامک برای رانندگان دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان 

او ادامه داد: پیامکی برای رانندگانی که خلافی آنان بیش از یک میلیون تومان است ارسال شده که اگر این رانندگان به این خلافی اعتراضی دارند باید به مرکز خدمات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه نمایند. 

سرهنگ کشیر گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در آستانه عید نوروز نوید ویژه‌ای برای شهروندان در خصوص روز‌های پایانی سال دارد. با توجه به اینکه شهروندان در این مدت درگیر کار‌های اداری و کار‌های شخصی خود در انتهای سال هستند 

پلیس راهور تهران بزرگ نیز در مرکز خدمات ترافیکی خود ساعات خدمات خود را افزایش داده است. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: به همین منظور در مراکز خدمات ترافیکی شهر تهران در بخش‌های اجراییات و ستاد ترخیص همکاران پرتلاش بنده از روز شنبه تا روز چهارشنبه تا ساعت ۱۸ به صورت پیوسته به مراجعین ارجمند خدمات ارائه می‌دهند. 

سرهنگ کشیر افزود: همکاران بنده همچنین در روز پنج شنبه نیز تا راس ساعت ۱۵ نیز مشغول ارائه خدمات در این مراکز می‌باشند. 

سرهنگ کشیر ضمن اشاره به مفاد قانونی تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند ۱۳۸۹ که عینا اشعار می‌دارد: " در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی بـه ده میلیون ریال برسد راهنمایی و رانندگی موظف است مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مهلت یکماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد منـدرج در ماده (۵) این قانون اقدام ننمایـد، راهنمایی و رانندگی مکلف بـه توقیـف خـودرو تـا پرداخت جریمه می‌باشد. در صورت اعتراض، واحد مزبور موظف است درخصوص این موارد ظرف یک هفته تعیین تکلیف نماید. " گفت: پلیس راهور تهران بزرگ با توجه به مراجعات شهروندان، ساعات فعالیت مراکز خدمات ترافیکی خود را در شهر تهران افزایش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار