توحش رژیم صهیونسیتی مانع از تخلیه ۲۴۰ تن غذا از کشتی شد

مقامات قبرس می‌گویند کشتار امدادگران روند تخلیه بار کشتی بشردوستانه به غزه را متوقف کرد.

ناتوانی آمریکا و متحدانش در متقاعد کردن اسراییل برای بازگشایی مرز‌های زمینی به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه باعث شده آنها برای انحراف افکار عمومی اقدام به ارسال کمک‌ها از طریق دریا بکنند. با این حال، توحش رژیم صهیونیستی مانعی بزرگ در تحقق این امر است. 

به گزارش الجزیره، قبرس از ناتوانی برای ترخیص کامل کمک‌های دریایی به غزه خبر داد. 

بر این اساس، تئودوروس گوتسیس، سخنگوی وزارت خارجه قبرس امروز (سه شنبه) اعلام کرد کشته شدن ۷ امدادگر بین المللی به دست اسراییل باعث توقف خالی کردن بار کشتی حامل کمک‌های غذایی به غزه شد. 

وی افزود: پس از اقدام اسراییل، سازمان مردم نهاد آشپزخانه مرکزی جهان ترخیص مواد غذایی از کشتی را متوقف کرد. متاسفانه تنها ۱۰۰ تن از بار این کشتی خالی شد و کشتی با ۲۴۰ تن بار مجبور به بازگشت شد. 

کنستانتینوس کمبوس، وزیر خارجه قبرس در این باره می‌گوید: سازمان مردم نهاد آشپزخانه مرکزی جهان مجبور شد برای احترام به امدادگران قربانی و نیز بررسی پروتکل‌های امنیتی روند امدادرسانی در غزه را متوقف کند. 

قبرس نقشی کلیدی در ارسال کمک‌های دریایی به غزه دارد. این کشور به عنوان نزدیکترین کشور عضو اتحادیه اروپا به غزه، به کشتی‌های امدادرسان اجازه پهلوگرفتن و بارگیری کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان را داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار