پولیتیکو از «فروپاشی» قریب‌الوقوع در خطوط مقدم اوکراین خبر داد

نظامیان اوکراینی آینده این کشور در جنگ را تیره و تار توصیف کرده و می‌گویند ممکن است بسته‌های نظامی غرب نیز نتواند کمکی به ارتش کی‌یف کند.

نشریه پولیتیکو در گزارشی در خصوص جنگ اوکراین نوشت که اگر روسیه تصمیم بگیرد نیرو‌های خود را برای حمله در یک منطقه خاص متمرکز کند، ارتش اوکراین ممکن است شاهد «فروپاشی خطوط مقدم خود» باشد.

این نشریه به نقل از افسران بلندپایه ارتش اوکراین که زیر نظر «والری زالوژنی» فرمانده پیشین نیروهای مسلح اوکراین خدمت می‌کردند، نوشت: «آینده نظامی برای ارتش اوکراین تیره و تار است». 

این  افسران اوکراینی که به شرط ناشناس ماندن با پولیتیکو مصاحبه کرده‌اند، می‌گویند: «به دلیل تعداد بسیار زیاد بمب‌های هوایی هدایت شونده ارتش روسیه که چند هفته است مواضع اوکراین را در هم می‌کوبند، روسیه احتمالا قادر خواهد بود به خطوط مقدم نفوذ کرده و سبب سقوط آن در برخی قسمت‌ها شود». یکی از منابع عالی‌رتبه نظامی در ادامه گفت: «در حال حاضر هیچ چیزی نمی‌تواند به اوکراین کمک کند؛ زیرا هیچ فناوری جدیدی وجود ندارد که بتواند توده عظیم نیرو‌های نظامی که روسیه به سمت ما سرازیر می‌شود را جبران کند. ما آن فناوری‌ها را نداریم و غرب هم به تعداد کافی از آنها برخوردار نیست».

پیش از این، ایلان ماسک، کارآفرین آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که هرچه جنگ اوکراین طولانی‌تر شود روسیه قلمرو بیشتری به دست خواهد آورد و ممکن است شهر «اودسا» نیز سقوط کند. 

پیش‌بینی ایلان ماسک چندان با هشدار‌های رئیس جمهور اوکراین متفاوت نیست. ولودیمیر زلنسکی می‌گوید اگر بسته کمکی اوکراین در کنگره آمریکا تصویب نشود، نیرو‌های این کشور مجبورند «گام به گام عقب‌نشینی کنند». وی همچنین می‌گوید که برخی شهر‌های بزرگ اوکراین ممکن است در معرض سقوط باشند. 

بدیهی است که هشدار‌های زلنسکی بخشی‌های تلاش‌های او برای تصویب شدن کمک‌های نظامی در کنگره آمریکا است که نیرو‌های وی به شدت به آن احتیاج دارند. اما حقیقت آن است که اگر بسته کمکی توسط کنگره هم تایید شود، ممکن است برای جلوگیری از یک آشفتگی بزرگ در میدان نبرد کافی نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار