خسارت ۲۲۵ میلیارد ریالی سیل به تأسیسات آبرسانی فارس

در پی بارندگی‌های فروردین‌ماه و جاری شدن سیل در برخی نواحی استان، تعدادی از تأسیسات آبرسانی شهر‌ها و روستا‌ها آسیب جدی دیدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: در پی بارندگی‌های فروردین‌ماه و جاری شدن سیل در برخی نواحی استان، تعدادی از تأسیسات آبرسانی شهر‌ها و روستا‌ها آسیب جدی دیدند که مبلغ خسارت وارد شده به این تاسیسات افزون بر ۲۲۵میلیارد ریال است.

به گفته علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس این تأسیسات را اکیپ واکنش سریع این شرکت در کمتر از ۴۸ ساعت مرمت و مجددا وارد مدار بهره‌برداری کرد.

مدیرعامل آبفای فارس گفت: به دنبال بارندگی روز‌های آغازین سال جاری، در برخی مناطق فارس حجم بارش‌ها به ۱۴۰ میلیمتر رسید که در شهرستان‌های اقلید، خرمبید، سپیدان، کازرون، کوار، کوهچنار، مرودشت و ممسنی منجر به تخریب بخشی از تأسیسات آبرسانی شد.

صادق پور افزود: این تأسیسات شامل ۹ حلقه چاه، ۱۱ ایستگاه پمپاژ، چهار هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال، ۲۲ هزارمتر جاده دسترسی و ۹۰ مترشبکه توزیع آب شهری و روستایی است.

مدیر عامل آبفا فارس اضافه کرد: این شرکت در پی این حوادث، به منظور استمرار خدمات آبرسانی به مردم و کاهش اثرات ناشی از سیل، با استفاده از تأسیسات موقت، تانکر‌های سیار آب شرب و چاه‌های اجاره‌ای در کمترین زمان اقدام به مدیریت بحران و ارائه خدمات آبرسانی به هم استانی‌ها کرد و در حال حاضر روند آبرسانی به مردم در سراسر استان عادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار