گشایش دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن ایران در افغانستان

در پی افتتاح دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن ایران در کابل، سرمایه‌گذاران ایرانی به حوزه معدن افغانستان معرفی می شوند.

سازمان نظام مهندسی معدن خراسان جنوبی اعلام کرد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با اتاق صنایع و معادن افغانستان با حضور هیأت های دو کشور به امضا رساندیم، تبادل خدمات مهندسی میان ایران و افغانستان، آموزش مهندسان افغانستانی، توسعه روابط معدن‌کاران ایران و افغانستان و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معادن این کشور از مهم‌ترین مواد این تفاهم‌نامه است.

وی با اشاره به گشایش دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن ایران در کابل افزود: شرکت‌های ایرانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های معادن افغانستان دارند می‌توانند از طریق این دفتر به حوزه معدن افغانستان معرفی شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: کار اصلی این دفتر نمایندگی ایجاد پل ارتباط میان شرکت‌هایی است که تمایل به سرمایه‌گذاری در افغانستان دارند یا اینکه به عنوان شریک سرمایه‌گذاری در این کشور فعالیت‌ می‌کنند.

در نمایشگاه هفته صنعت کابل، علاوه بر نظام مهندسی معدن ایران، تعدادی از شرکت‌های تولیدی، صنعتی و معدنی دیگر نیز از ایران مشارکت داشتند.

پیش از این نورالدین عزیزی سرپرست وزارت‌ صنعت و تجارت طالبان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعت با غلامرضا نجاری، معاون سفیر ایران در کابل دیدار کرده است.

عزیزی و نجاری در این دیدار بر افتتاح «دفتر نظام مهندسی ایران در بخش معادن» و فراهم آوردن زمینه‌ آموزش مهندسان افغانستانی در ایران توافق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ایران و افغانستان باید انقدر با هم روابط را گسترش بدهند تا جایی که یک کشور شوند . یک کشور شدن خواست هر دو ملت است .
آخرین اخبار