تامین یک هزار و ۳۷۱ دستگاه کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی لرستان

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یک هزار و ۳۷۱ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی آماده برداشت محصولات کشاورزی استان در سال زراعی جاری شده است.

رحیم الوندفراظهار کرد: از این مجموع تعداد ۴۲۱ دستگاه بومی و ۹۵۰ دستگاه نیز مهاجر بوده و از استان‌های همجوار تهیه شده است.

وی افزود: تاریخ برداشت محصولات کشاورزی استان از ۲۲ اردیبهشت ماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری بوده و برای برداشت دانه‌های روغنی هم ۶۰ دستگاه کمباین مخصوص تهیه شده است.

معاون جهاد کشاورزی لرستان سطح زیر کشت محصولات غلات، گندم و جو را در استان ۳۶۳ هزار هکتار عنوان کرد و یادآور شد: سطح زیرکشت دانه‌های روغنی هفت هزار هکتار و سطح زیرکشت سایر محصولات کشاورزی نیز ۱۲۰ هزار هکتار است.

الوندفر با اشاره به برنامه‌های ستاد برداشت در سال زراعی جاری بیان کرد: برگزاری جلسات ستاد برداشت در فرمانداری ها، برگزاری جلسات ستاد تامین سوخت و اختصاص سهمیه سوخت به کمباین‌های بومی و مهاجر، تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ناظر برداشت سازمان و بکارگیری ۴۲ نفر از فارغ التحصیلان سازمان نظام مهندسی استان در قالب ۲۵ اکیپ خصوصی و تشکیل اکیپ‌های برداشت مراکز جهاد کشاورزی از مهمترین این موارد بوده است.

وی جاده‌های بین مزارع استان را یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی برداشت محصولات استان عنوان کرد و گفت: متاسفانه تردد کمباین و تراکتور در برخی جاده‌های بین مزارع میسر نیست و کشاورزان نمی‌توانند محصولات خود را به صورت مکانیزه برداشت کنند که عمده خسارت‌های ما در این زمینه در شهرستان‌های پلدختر و معمولان است و فرمانداران نیز پیگیر رفع این مشکل هستند، اما سازمان جهاد کشاورزی ادوات راهسازی در اختیار ندارد و لازم است که ادارات مرتبطی که این ادوات را در اختیار دارند به کمک کشاورزان بیایند تا بتوانند محصولات خود را برداشت کنند.

استان لرستان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و خاک مستعد است.

 

برچسب ها: کشاورزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
لطفا مسئولین وعوامل دست اندر کاراین کمک راکامل کنند ونرخ اجرت کمباین راهم مقرر فرمایند .کیسه ای یاانباری کاه یاانباری بذر