لرستان/

برداشت 500 هزار تن گندم در سطح لرستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به منظور توسعه هشت هزار هکتار اراضی شیب‎دار در استان سالانه 160 میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، اسحاق طاهری مقدم در جمع خبرنگاران افزود: توسعه 40 هزار هکتار از اراضی شیب‎دار استان مصوبه سفر هیات دولت به لرستان بوده که برای اجرای این طرح در مدت پنج سال 800 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا تنها در سال90، 35 میلیارد ریال و در سال 91 حدود چهار میلیارد ریال تخصیص یافت که در صورت ادامه این روند طرح توسعه کشاورزی در اراضی شیب دار استان تا سال‎های آینده اجرایی نخواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: به دلیل خشکسالی‎های اخیر در کشور، استان و همچنین پراکنش نامناسب بارندگی در لرستان، آبی کردن 600 هزار هکتار زمین های دیم و همچنین اجرای طرح توسعه اراضی شیب‎دار گام مهمی در راستای افزایش تولید محصولات کیفی در این استان و اجرای آن ضروری است.

وی با اشاره به آغاز برداشت محصول از اراضی کشاورزی استان، گفت: کار برداشت محصولات کشاورزی در شهرهای جنوبی لرستان آغاز شد.

طاهری مقدم گفت: پیش بینی می‎شود، امسال 500 هزار تن گندم از اراضی زیرکشت این محصول در سطح استان برداشت شود.

وی افزود: سطح اراضی زیر کشت گندم آبی در لرستان 70 هزار و 935 هکتار و اراضی دیم نیز 199 هزار و 640 هکتار است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان گفت: 450 کمباین برای برداشت محصول تولیدی در این سطح از اراضی کشاورزی به کار گرفته شده است.

طاهری مقدم تصریح کرد: 9 هزار و 502 هکتار از اراضی آبی و 121 هزار و 218 هکتار از اراضی دیم استان نیز به کشت جو اختصاص داده شده است.

وی گفت: میزان برداشت محصول تولیدی جو از این سطح اراضی کشاورزی در استان لرستان 130 هزار تن پیش‎بینی می‎شود.
برچسب ها: لرستان ، گندم ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.